'69 Amazon restauratie

Lees meer
30-11-2011 23:44 #108480 door Ed van der Zee
'69 Amazon restauratie is gemaakt door Ed van der Zee

Bijlage niet gevonden


Beste forumgenoten, het project Amazon is door het dieptepunt heen. We zijn aan het opbouwen en beide achterwielranden zijn vervangen. Ook vloerdelen zijn vervangen door Jacco Versteeg, onze vaste plaatwerker.
Zoals altijd valt zo'n klus tegen, ondanks dat dit mijn 6e Amazon project is, blijft het toch lastig inschatten.

Ook hier weer slechte eerdere pogingen, nieuw plaatwerk gewoon over het oude heen gelast....te veel tectyl waardoor afwateringskanalen verstoppen en de deur aan de onder/binnenzijde eruit rot.
Goed kijk eerst maar eens hoe we begonnen.
Ziet er niet zo slecht uit op het eerste gezicht....maar schijn bedriegt

Bijlage niet gevonden


U heeft geen rechten om deze pagina te openen!

Bijlage niet gevonden


Gekocht van de 2e eigenaar, nadat de wagen 10 jaar in een droge garage had gestaan, wel was de motor regelmatig gestart en loopt dus goed. Het originele kenteken en het Hollandia open dak maakte de wagen bijzonder.
Na aankoop gestript en begonnen met onderdelen ter upgrade bijelkaar gesprokkeld.
Te weten: GT velgen van Dries Bakkenes, M41 met J type OD, nieuwe voortrein met schijfremmen, verwarmde achterruit zijn al op voorraad. En toen maar eens de body weg gebracht...

Bijlage niet gevonden


Bijlage niet gevonden



Dat begint toch op een hele restauratie te lijken, tegenvallers zoals het 'gewoon' eroverheen lassen van plaatwerk aan de binnenschermen, dus eerst dat wegslijpen en waar haal je dat plaatwerk vandaan... van een Amazon sloper hebben we de linker deurstijl en binnenscherm 'geleend'. is wel een raar gezicht zo'n gekanibaliseerde Amazon.

Bijlage niet gevonden


Bijlage niet gevonden




















Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-12-2011 10:18 #108572 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic '69 Amazon restauratie
Ha Ed,

Ik zie volgens mij bij de donor nog wel goede delen voor ons '59 project:) Dat wordt 'knippen en plakken' ;)

Amazon 1960 two tone 6 volt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.