Donkerblauwe schoonheid

Lees meer
11-08-2011 11:50 #105309 door Kiki S
Donkerblauwe schoonheid is gemaakt door Kiki S
Goedemorgen,

Sinds 2006 heb ik een Amazon 121 uit, dacht ik tenminste, 1967, een donkerblauwe wagen met een LPG tank in de kofferbak en alles er op en er aan. Helaas is de tijd er wel in gaan zitten, ze heeft nogal last van roest.



Ze is momenteel geschorst bij de RDW omdat ik indertijd geen geld en tijd had om haar weer rijklaar te maken. Al die tijd stond de wagen in een kurkdroge en schone opslag, best ver van waar ik woon. Nu mijn ouders op vakantie zijn misbruik ik de oprit voor de Amazon en probeer ik te beslissen wat nu het beste is.

Want, ondanks dat ik nog steeds verliefd ben op de auto, het kost te veel om alles wat er aan mankeert te laten repareren. Er is namelijk nogal wat mis. De afkeurpunten van de wagen zijn de achterbanden, rechterachter-rem (waarschijnlijk inmiddels ook de andere remmen vanwege het droogstaan), stadslichten, uitlaatpakking lekt. Verder is er veel roest, zowel om de spatborden als aan de bodem. Het chassis is in 2006 wel gelast, en deze is hard. Voordat ik eigenaar werd is er ook gelast aan de spatborden aan de binnenkant van de auto, dit ziet er ook nog prima uit. Het motorblok is een B20 uit 1969.

Ik leer zelf snel en graag en we hebben ook al wat uurtjes klussen in de wagen gestopt, maar de vakantie van mijn ouders loopt op het einde en de auto moet eigenlijk weer van de oprit af. Probleem alleen is dat ik uiteraard niet de openbare weg op mag met een ongekeurde oldtimer (en dat ook niet wil). Ik krijg de wagen zelf niet APK waardig voordat dat zover is. Er zijn een paar opties, maar ik weet niet wat nu de beste oplossing is.

In verband met de onderhoudskosten van een oldtimer moet ik de wagen sowieso uiteindelijk van de hand doen, ik heb niet de financiële middelen om haar rijdend te houden.

Mijn opties zijn, voor zover ik zie:
  • Auto geheel laten repareren, daarna verkopen.[/*:m:2ti53khk]
  • Auto zo laten repareren dat ze door de APK komt, dan verkopen.[/*:m:2ti53khk]
  • Verkopen zoals ze is.[/*:m:2ti53khk]
  • Bruikbare onderdelen los verkopen (zitten nog behoorlijk veel opties en nette onderdelen bij, ook allemaal in goede staat)[/*:m:2ti53khk]
  • Auto ergens stallen, eventueel op een plaats waar ik er ook aan kan klussen.[/*:m:2ti53khk]

Dank!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-08-2011 13:11 #105313 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Donkerblauwe schoonheid
Waar woon je? Dan kan wellicht nog handig zijn in het meedenken voor opties om de auto neer te zetten en eraan te sleutelen.
Mijn inschatting is dat de markt op dit moment dusdanig is dat laten opknappen voor de verkoop niet uit kan.
Dit geldt helemaal voor een totaalrestauratie. Een goede auto kopen is doorgaans goedkoper dan laten restaureren.
Waarschijnlijk geldt dat ook al voor de kosten om hem weer van APK te voorzien en de waarde van de auto daarna.

Het mooiste is denk ik om dat zelf te doen en vervolgens te kijken of je hem houdt of verkoopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-08-2011 14:34 #105315 door Kiki S
Beantwoord door Kiki S in topic Donkerblauwe schoonheid
Ik woon in de provincie Groningen en de Volvo staat in Hoogezand.
Als ik de auto ergens kan stallen, wat zouden dan de verwachte kosten waarop ik uitkom zijn per maand? Is daar iets zinnigs over te zeggen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-08-2011 08:59 #105330 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Donkerblauwe schoonheid
Zelf heb ik een tijdlang een sleutelplek gehuurd en betaalde hiervoor 75 euro per maand.
Dit was een gedeelde schuur en het stuk wat ik had was groter (vooral breder) dan een garagebox, dus daardoor was het lekker werken.

Is dit eventueel wat?
link.marktplaats.nl/458757445

Als je dan kiest voor stallen + sleutelen ben je 73 euro per maand kwijt.
Lijkt me niet veel voor een goed ingerichte werkplaats.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-08-2011 09:56 #105331 door Kiki S
Beantwoord door Kiki S in topic Donkerblauwe schoonheid
Wow, ik wist niet eens dat zoiets bestond! Dat is helemaal geen gek idee, kan ik nog wat leren ook.
Ik ga even bellen vanmiddag :D

Wat je zei over de markt lijkt me inderdaad waar, en de vraag is ook als ik haar dan toch zou verkopen, of ik met een APK nou zoveel meer zou krijgen dan zonder. Ik vind de auto eigenlijk ook zo mooi dat ik haar het liefst weer geheel rijklaar zou maken om weer te gebruiken en ik denk wel dat dat moet lukken. Misschien niet in een jaar... maar goed :)

Dank voor het meedenken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.