AJ`s Volvo Amazon Respray

Lees meer
24-06-2011 12:34 #104139 door AJs autobody
AJ`s Volvo Amazon Respray is gemaakt door AJs autobody
Hoi, ik ben Joost van AJ`s autobody & paint . We doen zoals de benaming al suggereert alles op het gebied van autobody (stralen, lassen, customizen, strakmaken) en paint (zowel origineel als custom) en deze werkzaamheden worden gedeeld op meerdere forums zodat iedereen die het leuk vind dit kan volgen.

We hebben recentelijk een Volvo Amazon binnen gekregen die gebruikt wordt voor Classic Rally`s. Vanwege de voorschade heeft de eigenaar besloten de rest ook meteen aan te pakken omdat de auto vrij dof was, wat deuken had en hier en daar bijgespoten in een andere tint.



Bij binnenkomst:











Na de demontage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-06-2011 13:34 #104140 door AJs autobody
Beantwoord door AJs autobody in topic AJ`s Volvo Amazon Respray
De eigenaar was zo fijn om 2 in goede staat verkerende voorspatborden mee te leveren die roestvrij zijn. Het front wordt netjes uitgedeukt. Op de motorkap is goed te zien hoe dof en slecht de lak op sommige plekken is, wel is het een 2K waardoor alles gelukkig niet kaal hoeft tot het blanke metaal.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-06-2011 13:38 #104141 door AJs autobody
Beantwoord door AJs autobody in topic AJ`s Volvo Amazon Respray
De dorpels en onderkanten van de schermen alvast in de bodyshoot gezet met een laagje epoxyprimer eronder om de originele look erin te houden:






Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-06-2011 13:39 #104142 door AJs autobody
Beantwoord door AJs autobody in topic AJ`s Volvo Amazon Respray
binnenkort meer als alles strak gemaakt is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-06-2011 23:49 #104153 door Perro
Beantwoord door Perro in topic AJ`s Volvo Amazon Respray
Goed bezig Joost. Het lijkt voor zover te zien op de foto's een vrij gave body, niet de meest ingewikkelde opdracht voor jullie denk ik. De eigenaar kan volgende week al weer een rally rijden. :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-06-2011 17:26 - 01-07-2011 19:34 #104216 door AJs autobody
Beantwoord door AJs autobody in topic AJ`s Volvo Amazon Respray
Beetje optimische deadline maar we doen ons best :D


Het front was omgeduwd door de aanrijding, dat is weer netjes uitgedeukt:



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-06-2011 17:32 #104217 door AJs autobody
Beantwoord door AJs autobody in topic AJ`s Volvo Amazon Respray
Alle deuken en oneffenheden zijn uitgedeukt, strakgemaakt en daarna is de rest van de auto ook geschuurd voor de etsprimer en grondverf. Tevens zijn de sponningen van de voor- en achterruit + kofferbak uitgeborsteld zodat er geen slechte hechting ontstaat door beginnend roest, kitresten en vervuiling. Roest is op deze auto amper te vinden omdat ie een paar jaar terug al gedaan was:













Binnenkort meer als alles in de grondverf staat!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
27-06-2011 23:15 #104235 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic AJ`s Volvo Amazon Respray
Mooie klus, als je zo bezig bent heb je dan niet het idee van, o dat kan nog gedaan, dat even bijwerken, daar even onder kijken... en ondertussen heb je een kale body :mrgreen:

Ik lees over etsprimer, dat ken ik niet. Mijn idee was om mijn combi helemaal kaal te maken en in de epoxyprimer te spuiten/kwasten (voor het spuiten eerst alle randen en kieren met de kwast insoppen)

Een vraag, wanneer gebruik je etsprimer en wanneer epoxyprimer, een linkje naar een goed artikel mag ook als je die hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2011 08:27 #104241 door AJs autobody
Beantwoord door AJs autobody in topic AJ`s Volvo Amazon Respray
Etsende primers zijn producten die roestwerend zijn. Washprimer is er 1 van, dat heeft dezelfde werking als epoxyprimer alleen is het 1K en kan het na 10 minuten nat-in-nat overgespoten worden met een paar lagen grondverf (Schadeherstel-stijl). Je kunt als je heel grondig wilt zijn ook een epoxyprimer zetten, dit is 2K dus een vele malen dikkere laag, zelfs op te bouwen in meerdere lagen en te schuren als een grondverf als je wilt maar pas na 1 uur op 70 graden over te spuiten met grondverf.

We hebben de opdracht om de body incl sponningen te doen, die delen schuren we dus uit, alles wat niet goed is wordt verholpen en thats it. Het liefst zou ik ook de motorruimte etc meenemen maar als daar niet voor betaald wordt doen we dat gewoon ook niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2011 08:40 #104243 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic AJ`s Volvo Amazon Respray
En wat betaald men nou ongeveer voor een amazon overblazen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.