volvo 245 opknappen

Lees meer
03-04-2011 19:36 #101987 door René Minnebo
volvo 245 opknappen is gemaakt door René Minnebo
Naar aanleiding van wat lekkages van de vacuum slangen heb ik ook maar direct de water lekkage bij het zijraam aangepakt. Er begon zich al wat roestsporen te vertonen en voordat het te laat was moet er wat aan gedaan worden.

Vacuumslangen en stappen motor zijn vervangen, nu alleen op gas weer ff af laten stellen.

Het zijraam heeft wat meer tijd gekost maar het resultaat is wel. Ik had al een rubber en raam klaar liggen. Ik heb het raam beplakt met folie en de zwarte alu sierstrip heb ik gepolijst zodat deze er wat meet uitspringt. Gelijk ook maar een sidemarker gemonteerd en een bredere sierstrip op de flank. Deze komt van een 93er polar, de rest van de sierstrips worden met de tijd ook vervangen en natuurlijk wordt ook de rest van het plaatwerk gespoten. Deuren heb ik al dus die kan ik voorbereiden en dan een dagje besteden aan het afhangen.

Zo ziet de bestuurderskant er nog uit





Zo ziet de pass. kant eruit en zie het verschil, vies kleurtje dat beige, nu wordt ie hagelwit.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-04-2011 20:32 #101990 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic volvo 245 opknappen
Mooie velgen! Vind ze beter passen dan de vorige velgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-04-2011 23:00 #102001 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic volvo 245 opknappen
Dit zijn mijn winter velgen en banden deze blijven er voorlopig ook onder, wil tzt nog wel een setje vigro's of corona's met doppen hebben. Maar eerst de paintjob.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-04-2011 23:49 #102003 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic volvo 245 opknappen
Strakke bak :D en dat wit staat inderdaad heel mooi, zeker met die getinte achter ramen.
Is die roest links onder aan het achterportier pass. kant alleen oppervlakte roest?. Ik zou er in ieder geval snel wat aan doen. Dubbel plaatwerk is oooh zo gevoelig (maar dat wist je waarschijnlijk al) :mrgreen:

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-04-2011 00:07 #102006 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic volvo 245 opknappen

Strakke bak en dat wit staat inderdaad heel mooi, zeker met die getinte achter ramen.
Is die roest links onder aan het achterportier pass. kant alleen oppervlakte roest?. Ik zou er in ieder geval snel wat aan doen. Dubbel plaatwerk is oooh zo gevoelig (maar dat wist je waarschijnlijk al)


Portier is beschadigd en de roest komt van binnneuit , verder zijn alle portieren voorzien van deuken en krassen en worden allemaal vervangen. Bij de aankoop vorig jaar zaten er ook 4 portieren van een 93er bij en die zijn klokkie gaaf en komen op de 245. De achterste portieren worden ook voorzien van folie en de achterklep ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2011 23:37 #102159 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic volvo 245 opknappen

"R Minnebo" schreef:

Strakke bak en dat wit staat inderdaad heel mooi, zeker met die getinte achter ramen.
Is die roest links onder aan het achterportier pass. kant alleen oppervlakte roest?. Ik zou er in ieder geval snel wat aan doen. Dubbel plaatwerk is oooh zo gevoelig (maar dat wist je waarschijnlijk al)


Portier is beschadigd en de roest komt van binnneuit , verder zijn alle portieren voorzien van deuken en krassen en worden allemaal vervangen. Bij de aankoop vorig jaar zaten er ook 4 portieren van een 93er bij en die zijn klokkie gaaf en komen op de 245. De achterste portieren worden ook voorzien van folie en de achterklep ook.


zo wat ben jij van plan allemaal te gaan vervoeren met al die donker ramen, nieuwe drugs auto :lol: . maar ziet er goed uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-04-2011 08:36 #102163 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic volvo 245 opknappen

zo wat ben jij van plan allemaal te gaan vervoeren met al die donker ramen, nieuwe drugs auto . maar ziet er goed uit.


:mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-04-2011 22:21 #102352 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic volvo 245 opknappen
FF een klein experimentje gedaan met 2 action loopledlampen. Deze zijn 12 volt maar omdat de ledstrip te kort was heb ik van de andere een stuk afgeslepen met de dremel en weer aan elkaar gesoldeerd.

Ik kwam op het idee nav een amerikaanse 740 die ook dit front heeft qua verlichting en die had oranje stadsverlichting erin zitten, en ik dacht ik ga het is proberen met LED. Het voordeel van de led looplamp is dat alles al op het printje zit en geschikt is voor 12 volt, nadeel was dat ie ff te kort was maar dat is zoals hierboven opgelost.

Als ik dit doorzet dan zal ik ook mijn stadslichten en de gewone verlichting moeten voorzien van Xenon want nu poremt het voor geen meter als ik mijn verlichting erbij aan zet.

Links de gewone reflector en rechts met led lampjes, foto is genomen met flitser



Nog 1 met flitser



En zonder flitser

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2011 08:17 #102360 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic volvo 245 opknappen
Leuk en slim bedacht, kun je die LED lampen dan ook apart schakelen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2011 19:08 #102369 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic volvo 245 opknappen

Leuk en slim bedacht, kun je die LED lampen dan ook apart schakelen?


Zou kunnen nu hing de accu van de looplamp er nog aan enkel om te proberen hoe het staat. Ik moet het printplaatje nog vastlijmen op de achterplaat en de reflector moet ook weer met siliconenkit worden gemonteerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.