Duett restauratie

Lees meer
08-02-2011 20:17 #100325 door 05807-dummy
Duett restauratie is gemaakt door 05807-dummy
Net zoals vorig jaar ben ik van plan de restauratie van mijn Duett in de kleurb85 (blauw/groen) voor het landelijke kampeerweekend af te ronden.
Ik kan wel wat technische ondersteuning gebruiken bij:
- montage nieuw hemeltje, hoe pak ik dat aan?
- welke velgen voor type uit 1962?
- welke banden aan te schaffen en waar?

Ik mis het aluminium registratieplaatje van het schutboard, hoe kom ik aan een nieuwe?

reacties zou ik graag ontvangen op abduett@knid.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mats Boswijk (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-02-2011 22:13 #100332 door Mats Boswijk (GAST)
Beantwoord door Mats Boswijk (GAST) in topic Duett restauratie
Wellicht is het fijn om de reacties ook hier te plaatsen, dan hebben andere leden er misschien ook iets aan?
Succes!

Groet Mats

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2011 12:47 #100382 door 05807-dummy
Beantwoord door 05807-dummy in topic Duett restauratie
prima, ga ik doen.
ab

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2011 19:04 #101009 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Duett restauratie
Wat betreft dat hemeltje, geen idee bij een Duett, ik heb een Amazon en daar zitten een soort stalen baleinen door die het de contouren van het dak laten volgen, en aan de zijkanten zitten vervaarlijke strippen met scherpe punten waar het hemeltje overheen getrokken zit en die dus de randen vast houden. Ik vermoed dat de kunst gaat zijn om dat evenredig en strak (maar niet te strak) te doen.

Als ik afbeeldingen van de P544 google zie ik ze alleen met de dichte velgen die ook op de Amazon zaten rond die tijd, of met nieuwe velgen (smaken verschillen zullen we maar zeggen). Nu zag ik recent op marktplaats een advertentie, misschien wat voor jou?
auto-onderdelen.marktplaats.nl/o ... anden.html ?

Tenslotte banden, dat ligt aan je voorkeur en het gebruik van de wagen zou ik zeggen. Als je er dagelijks in rijd zou ik gewoon radiaal banden er onder zetten, als hij meer voor mooi weer en shows/bijeenkomsten is dan kun je diagonaal banden nemen om de authenticiteit te vergroten. Ik zou persoonlijk in ieder geval geen losse witte wangen nemen. Die waren erg in rond de jaren 90 maar ik heb zo veel van die dingen na verloop van tijd zijn gaan lubberen, dat ik er zelf nooit aan zou beginnen. Dan maar speuren naar een importeur (in America worden nog banden gemaakt met vaste witte zijvlakken) als je tenminste witte wangen wilt :)

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-03-2011 00:14 #101061 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Duett restauratie
Origineel hoort er een gesloten velg bij het bouwjaar. Ik ben geen kenner van de PV serie, maar bij de Amazon was de velg gespoten in de hoofdkleur van de koets (niet grijs dus). Het detail of een Duett een chromen velgring had ontgaat me, ik denk van niet, maar ben van mening dat het niet zou misstaan.
Met Amazon ervaring sinds 1968 is mijn mening dat (voor de Amazon) de Michelin Xzx 165-85-15 een prima allround band is, de Duett kenners mogen jou van harte anders adviseren.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.