mijn amazon 1968, EERSTE TESTRIT!

Lees meer
01-05-2011 18:37 #102546 door p
Beantwoord door p in topic mijn amazon 1968, EERSTE TESTRIT!
terug begonnen!, primer opschuren, en lassen mooi plamuren, hopelijk volgende maand al spuiten, zal enkel nog ne ker moeten kijken naar de remmen, verlies van olie aan de klauwen vooraan, rarara...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2011 18:38 #102547 door p
Beantwoord door p in topic mijn amazon 1968, EERSTE TESTRIT!
terug begonnen!, primer opschuren, en lassen mooi plamuren, hopelijk volgende maand al spuiten, zal enkel nog ne ker moeten kijken naar de remmen, verlies van olie aan de klauwen vooraan, rarara...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2011 22:03 #102550 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic mijn amazon 1968, EERSTE TESTRIT!
Begint er strak en vet uit te zien, ben benieuwd hoe hij er na het spuiten uit ziet :)

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-05-2011 00:11 #102552 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic mijn amazon 1968, EERSTE TESTRIT!
Ik ben onder de indruk van de qualiteit van het laswerk wat ik op de diverse plaatjes van restauratieverslagen zie. Klasse!
Op deze manier komen er steeds meer mooie auto's bij in de club.
Over de velgen: het is jouw auto, mijn smaak is blijven hangen in mijn jeugd, in de jaren zestig.
Overigens is de steek nog steeds gangbaar bij diverse Amerikaanse fabrikanten zodat er nog veel meer eigentijdse alternatieven zijn.

In z'n algemeen: als je zo grondig alles uit elkaar hebt, las dan een ringetje boven in de torentjes van het sub-frame (vooras), daar waar de bovenste bevestiging zit van de schokbreker, deze plek wil nog weleens inscheuren. De onderste triangels kan je doorlassen om ze te versterken en vergeet ook niet om de schotels waar de schoefveren van de achteras in zitten, van een extra afwateringsgaatje te voorzien om roestvorming te voorkomen. De gehele achterkant kan je iets hoger krijgen, als je tussen schroefveer en carosserie het afstandsrubber plaatst van een mercedes 190 serie, het W-nummer weet ik niet, de moderne uit de jaren '80.
Monteer wel nieuwe schroefveren, na ± 50 jaar gebruik worden die dingen sleets.
Vervang alle benzineleidingen voor leidingen die ethanolproof zijn zodat je lekkage en daarmee brand voorkomt; met het oog op het lagere kookpunt die de huidige brandstoffen hebben, is de kans op vapourlock groter (dampbelvorming in de brandstof). Het verdient aanbeveling om in dit stadium extra aandacht te geven aan een (extra) hitteschild tussen uitlaatspruitstuk en carburatie. Een eenvoudig aluminiumplaatje is vaak al voldoende, te denken valt aan een stevige disposable ovenplaat. Het uitlaatspruitstuk kan je wellicht ook keramisch laten coaten.

Er zijn nog veel meer aanbevelingen die ooit gepubliceerd zijn in V44-berichten.
Webmaster kan vast wel zorgen dat die makkelijk te vinden zijn bij de documentatie op deze site.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-05-2011 19:22 #102666 door p
Beantwoord door p in topic mijn amazon 1968, EERSTE TESTRIT!
vandaag nieuwe remklauwen gaan halen, nieuwe hoofdremcilinder, rempompjes achter waren al nieuw, handremkabels ook nieuw, nu maar hopen dat mijn bekrachtiger het nog doet...morgen olie indoen en ontluchten.
hier nog eens de link naar mijn foto's: www.mijnalbum.nl/Album=RSDDW7ZY

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-05-2011 09:10 #102675 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic mijn amazon 1968, EERSTE TESTRIT!
Ziet er supermooi uit allemaal!
Een sugegstie, volgens mij horen de vangbanden van de achteras anders te zitten.
Je hebt ze er "naar boven" in zitten. Volgens mij horen ze "naar onderen" gericht aan de as en dan met de bolling van het afdekplaatje naar beneden.



Succes met de verdere opbouw!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-05-2011 06:38 #102728 door p
Beantwoord door p in topic mijn amazon 1968, EERSTE TESTRIT!
tof dat er hier eens een foto staat, ik vind nog altijd niet hoe dit moet, zal nog paar keer moeten proberen,
wagen remt intussen, en aandrijfas zit ertussen, poging gedaan om te rijden... en goed gelukt!! nu vlug de carrosserie verder plamuren en schuren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-05-2011 11:47 #102871 door p
Beantwoord door p in topic mijn amazon 1968, EERSTE TESTRIT!
dun laagje spuitplamuur gezet, morgen mooi alles opschuren met nr 400 nat, is een 2 componenten spuitplamuur. meer fotos op mijn albumlinkje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-05-2011 06:42 #102951 door p
Beantwoord door p in topic mijn amazon 1968, EERSTE TESTRIT!
wagen staat klaar nu voor de spuiter, even nog een vraagje, na het spuiten, waT eerst? nieuwe hemel plaatsen, of eerst ramen plaatsen? groeten BP

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-05-2011 08:27 #102955 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic mijn amazon 1968, EERSTE TESTRIT!
Zou eerst de hemel plaatsen. Achteraan beginnen en dan rustig naar voren werken.
Zonder ramen kun je er een stuk beter bij en bovendien krijg je dan wat meer frisse lucht ;)
Bij het monteren van de ramen heb je daarentegen weer geen last van het feit dat het hemeltje er al zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.