restauratie amazon

Lees meer
04-11-2010 09:57 #97592 door René Ruiter
restauratie amazon is gemaakt door René Ruiter
DEEL 1

OPNIEUW EEN VOLVO RESTAUREREN

Nadat ik onze blauwe Volvo Amazon Combi klaar had, nu al weer dik zes jaar geleden, zei ik “dit was erg leuk, maar ik doe het niet weer”. Wie zei dat ook al weer in Parijs-Dakar? Dus nu zes jaar later wordt er toch weer een begin gemaakt aan een nieuwe restauratie.

Het te restaureren object is al in ons bezit vanaf 1986 en is onze rode Amazon sedan. Na de restauratie van onze combi is ze in een stalling terecht gekomen, en van stalling naar stalling verhuist. Zelfs één keer rijdend na drie jaar stilstaan.

In eerste instantie hadden wij de Amazon aan onze dochter Lillan beloofd toen ze in groep 8 zat, ze was toen de enige in de klas (12 jaar oud) met een auto. Maar na de basisschool ging het op en af en in gedachten had ze al vele andere auto’s die veel mooier waren, dus de Amazon kwam in het vergeethoekje terecht. Totdat op een leeftijd van 18 jaar Lillan voorstelde om samen de Amazon te gaan opknappen. Ze had toen een aantal vriendinnen die al een rijbewijs hadden, maar geen auto. Dus de Amazon kwam weer in beeld. Lillan gaf ook aan dat ze veel wilde gaan helpen bij de restauratie. Een vader-dochterproject. Er kwamen allerlei ideeën naar voren en naarstig werd er gezocht naar een ruimte waar je niet alleen mocht stallen maar ook mocht sleutelen. Hierbij moet je ook nog oppassen voor allerlei ambtenaren die dit al snel zien als een garagebedrijf en allerlei vergunningen willen zien. Nederland op zijn smalst. Hoe ontmoedig je de mensen om zelf iets te gaan ondernemen.

Nu is de sleutelruimte eindelijk gevonden, door onder andere diensten en wederdiensten te leveren aan een vriend van ons, en gelukkig is dit niet ver van ons huis af.

Op de Volvobeurs direct een leuke achterbank en nog wat spullen op de kop getikt, als je dochter mee gaat, kijkt ze ineens heel anders tegen zo’n beurs aan en wil meteen gaan shoppen. Dit gaat waarschijnlijk een heel andere restauratie worden dan bij de combi. Ik ga wel net als de vorige keer hier een heel verslag van bijhouden en houd jullie dus ook op de hoogte van het verloop.

Laatst hadden we een technische avond waar Joop Noordhuizen een aantal tips en trucs vertelde. Een aantal leuke dingen die ik hoorde ga ik gebruiken bij dit project. Bijvoorbeeld kunststof panelen gebruiken in plaats van die kartonnen gevallen, ik werk bij een kunststofverwerker en zit dus toevallig dicht bij de bron.

We zijn nu de voorbereidingen aan het maken in de ruimte, zoals verlichting, werkbank en kasten plaatsen. Verder moeten we de ruimte vrij maken van alle losse spullen die er nog staan.

Een tijd geleden had ik al een paar mooie deuren geregeld van Rob H. en kunnen we waarschijnlijk beschikken over een spit om de wagen rond te laten draaien en lekker aan de onderzijde te kunnen lassen, bij voorbaat bedankt Bart J. Heerlijk nu hoef je niet meer op je rug onder de wagen te liggen.


René en Lillan Ruiter







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
04-11-2010 11:50 #97597 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic restauratie amazon
Kijk het begin is er, ik zit al op het puntje van mijn stoel om de rest te lezen, en natuurlijk de foto's niet te vergeten.
Kom maar op met de rest.... 8-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2010 08:27 #97645 door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic restauratie amazon
Arjan
Kan ik de verhalen gewoon hierbij zetten of kan ik beter een nieuwe aanmaken???
Rene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
05-11-2010 12:39 #97658 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic restauratie amazon
Het beste in dit topic er bij zetten, zo blijft alles van jou restauratie op een plek, wel zo overzichtelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2010 23:02 #98051 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic restauratie amazon
Leuk, ben ook benieuwd hoe het verder gaat, hoe grondig, en houd je dochter het vol om veel te helpen (dat zal dan zeker een band scheppen, als je ieder boutje en ringetje gezien, beoordeeld en eventueel vervangen hebt).

Veel succes en hoop binnenkort nieuwe foto's te zien :)

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martijn Koning (GAST)
  • Martijn Koning (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
31-12-2010 00:48 #99182 door Martijn Koning (GAST)
Beantwoord door Martijn Koning (GAST) in topic restauratie amazon
Mooi project! Zag het ook in de VKM staan!

Off topic: is het nou moeilijk om zo'n spit te maken? Wellicht een idee om daar ook een topic voor te maken ;)
Er zijn vast meer geinteresseerden!

Mijn Volvo projecten: www.volvo142-deluxe.blogspot.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.