Kent iemand een “Stag 1 Lambda gestuurde lpg mengsel regelaar ?
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Minder
Meer
08-05-2025 20:41 #1477107
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Kent iemand een “Stag 1 Lambda gestuurde lpg mengsel regelaar ?
Ben benieuwd naar jouw bevindingen Hans. Ik twijfel nog of ik het spul in ga bouwen. Mijn vrees was vooral dat ik met te arm mengsel zou rijden maar recente metingen gaven aan dat daar geen sprake van is. Urgentie is er dus niet en dan weet ik het wel.....
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hessel Berends
-
- Senior lid
-
- 1967 Amazon 2,2L | 1966 Amazon Combi
Minder
Meer
09-05-2025 13:48 #1477113
door Hessel Berends
Beantwoord door Hessel Berends in topic Kent iemand een “Stag 1 Lambda gestuurde lpg mengsel regelaar ?
Echt programmeren is het niet, de 123LPG heeft een standaard instelling die eventueel bij te stellen is op basis van je behoeften. Ik ken nog wel iemand met gebruikt 123LPG systeem kan vragen wat hij ervoor wil.
Wat ik er wel bij zou willen zeggen is dat deze systemen het beste werken in combinatie met een enkele carburateur. 2 carburateur of DCOE/DHLA kan wat probleematisch zijn omdat de lengtes van de regel unit tot de daarwerkelijke mengstukken kan verschillen waardoor een van de carburateurs minder krijgt. Nu zal dat in de meeste gevallen een klein verschil opleveren maar toch, kan net het verschil zijn tussen een soepele optrek of toch even een aarzeling.
De betreffende persoon die het systeem nog heeft liggen heeft hem volgens mij voor die reden eruit gehaald, ervoor heb ik het echter wel zien werken op een B20A en dat was duidelijk een verschil met een normale opstelling. 123 support dit systeem echter niet meer maar de software is redelijk robust dus zal niet het probleem moeten zijn.
Wat ik er wel bij zou willen zeggen is dat deze systemen het beste werken in combinatie met een enkele carburateur. 2 carburateur of DCOE/DHLA kan wat probleematisch zijn omdat de lengtes van de regel unit tot de daarwerkelijke mengstukken kan verschillen waardoor een van de carburateurs minder krijgt. Nu zal dat in de meeste gevallen een klein verschil opleveren maar toch, kan net het verschil zijn tussen een soepele optrek of toch even een aarzeling.
De betreffende persoon die het systeem nog heeft liggen heeft hem volgens mij voor die reden eruit gehaald, ervoor heb ik het echter wel zien werken op een B20A en dat was duidelijk een verschil met een normale opstelling. 123 support dit systeem echter niet meer maar de software is redelijk robust dus zal niet het probleem moeten zijn.
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
09-05-2025 22:52 #1477117
door BartJu
Deze heb ik ook nog in mijn 'volglijst' zitten op ebay. Leek me we wat, maaar... In het derde plaatje rept de instructie van een test device. En die heb ik niet beschikbaar, geen idee wie of waar wel.
Vaak heb je zo'n ding niet nodig, vaak maar eenmalig. Zou een mooi leenitem kunnen zijn, maar wie heeft ze, en hoeveel variateis (per merk) zijn er?
Andere optie was ook een Autralier, die verkocht een self learning device, maar de handleiding heeft het over LEDjes, die volgens verkoper er niet op zouden zitten. Dus ook geen 100 euro gok gedaan...
Dus benieuwd naar je ervaringen!
Beantwoord door BartJu in topic Kent iemand een “Stag 1 Lambda gestuurde lpg mengsel regelaar ?
Hoi Hessel en Jan, zelf programmeren is voor mij net ff teveel, en Jan, ben benieuwd, ga je het nog inbouwen?
Inmiddels ben ik via iemand in Australië in Californië terechtgekomen en heb daar bij een bedrijf een paar setjes besteld. De mensen uit Polen reageren niet op de mail en het telefoonnummer klopt niet.
Deze heb ik besteld..
Het komt eind van de maand binnen. Dan wil ik kijken voor een MAP en/ of TPS- sensor en het gaan monteren, wordt misschien wel na de vakantie...
Deze heb ik ook nog in mijn 'volglijst' zitten op ebay. Leek me we wat, maaar... In het derde plaatje rept de instructie van een test device. En die heb ik niet beschikbaar, geen idee wie of waar wel.
Vaak heb je zo'n ding niet nodig, vaak maar eenmalig. Zou een mooi leenitem kunnen zijn, maar wie heeft ze, en hoeveel variateis (per merk) zijn er?
Andere optie was ook een Autralier, die verkocht een self learning device, maar de handleiding heeft het over LEDjes, die volgens verkoper er niet op zouden zitten. Dus ook geen 100 euro gok gedaan...
Dus benieuwd naar je ervaringen!
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-05-2025 15:11 #1477121
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Kent iemand een “Stag 1 Lambda gestuurde lpg mengsel regelaar ?
Volgens mij hebben wij dezelfde mensen gesproken, uiteindelijk is het een systeem wat uit Italië komt maar daar kon ik het niet vinden.
Dat testkastje is niet nodig en ik heb ook alweer een tijd geleden en losse afr meter gekocht, ik wil eigenlijk in één voorpijp een dubbele moer lassen zodat het ene systeem werkt en ik met de andere kan meten.
Dat testkastje is niet nodig en ik heb ook alweer een tijd geleden en losse afr meter gekocht, ik wil eigenlijk in één voorpijp een dubbele moer lassen zodat het ene systeem werkt en ik met de andere kan meten.