Inhoud LPG Tank

Lees meer
30-11-2023 11:48 #1043118 door Bart Theelen
Inhoud LPG Tank is gemaakt door Bart Theelen
Heeft iemand een idee hoeveel liter er ongeveer gaat in een inbouw LPG tank die zich in de ruimte bevindt waar ook de gewone tank zit van een 145/245?
Ik tank nu erg vaak omdat ik de benzine meter nog niet echt vertrouw. Ik tank nu als de meter iets onder de helft staat, dan gaat er ongeveer 30 liter in. Maar hoe groot zou de tank ongeveer zijn? Iemand een idee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2023 13:54 #1043121 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Inhoud LPG Tank
Als het goed is, is de inhoud van de tank in het metaal van de tank ingeslagen onder de apendagekast. Dat is de aluminiumkast op de tank waaronder alles is aangesloten op de tank.  

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2023 16:02 #1043127 door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic Inhoud LPG Tank
Ik zou de LPG tank maximaal vullen en dan de dagteller op 0 zetten.
Vervolgens de LPG tank één maal leeg rijden.
Vervolgens weer vullen, dan weet je hoeveel er in gaat en wat het verbruik ongeveer per KM is.
Heb namelijk weinig goede ervaringen met LPG meters.
Als het aantal liters op de tank staat dan vermoed ik dat het bruto aantal liters zijn.
Maar bij het vullen van de tank gaat uit veiligheidsoverwegingen er maar 80% in. 

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2023 17:41 #1043128 door Bart Theelen
Beantwoord door Bart Theelen in topic Inhoud LPG Tank
Als ik hem leeg rijdt heb ik een groot probleem... Hij rijdt namelijk niet op benzine...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2023 17:47 #1043129 door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic Inhoud LPG Tank
Okay. Tja een reserve tankje LPG gaat niet lukken ?

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
30-11-2023 22:00 - 30-11-2023 22:08 #1043132 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Inhoud LPG Tank
Zoals gezegd, kijk of er bij de aansluitingen iets is ingeslagen: CAP. xx L bv. Dat is inderdaad de bruto inhoud. Darvan kun je (als het officieel klopt) ongeveer 80% tanken.
De beschrijving van de tank is niet een standaard inbouw/onderbouw methode (in plaats van de benzinetank). Is het een cilinder, of een 'plat' model?
Is het een 145 of een 245? Welk jaar (de benzine tank van vroege 140s is anders (platte bovenzijde) dan van 240s.(met een extra rug bovenop.
 Gangbaarder is inbouw van een cylinder achter de benzinetank. Dan is bruto 48/50 liter gebruikelijk meen ik.
Dan is er ook nog (druk) verschil tussen de LPG pompen, bij de ene pomp past er leeg meer in dan bij een andere.

Is de benzinetank inderdaad vervangen door een LPG tank? Dan ben ik zelf erg benieuwd hoe dat er uit ziet. Mogelijk dat het plaatsen van een foto ook meer duidelijkheid geeft over de capaciteit.
Anders: meet de diameter en de dikte (van platte schijf) of lengte (liggende cylinder). En vergelijk dat eens met de tanks die in webwinkels ten toon staan. Geeft ook een aardig benadering denk ik.

.Bedenk nu nog iets: welke meter lees je de vullling op af? OP de 3-4-5 led kerstlampjes, of is de tankvlotter aan de dashbord meter gekoppeld?
LPG meters zijn meestal 90Ohm (uit het hoofd) met slechts 3-4-5 waarden. Vandaar ook de slechte ervaringen met accuraat aflezen. De meter in dashboard heeft mestal een ander waarde berik nodig dan de LPGmeter aanbiedt, nog een stoorzender (maar dat is wel overkomelik trouwens).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-12-2023 14:19 - 02-12-2023 14:24 #1043148 door Bart Theelen
Beantwoord door Bart Theelen in topic Inhoud LPG Tank
Ok, er staat helemaal niks behulpzaams op de tank, maar ik heb hem even opgemeten en kom daarmee op ongeveer 45 liter. Met een verbruik van ongeveer 1:8 (12,5 liter per 100km) zou ik dan toch tegen de 350km op een volle tank moeten kunnen rijden. Merci voor alle reacties
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-12-2023 20:43 #1043155 door M. te Dorsthorst
Beantwoord door M. te Dorsthorst in topic Inhoud LPG Tank
Als je die zwarte knop in het midden los draait komt de hele deksel los. Hieronder staat de inhoud ingeslagen. 
misschien zit er zelfs ook een metertje op de tank zelf. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
02-12-2023 23:38 #1043156 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Inhoud LPG Tank
Idd, die zwarte knop losdraaien, kan kapje eraf genomen worden. Daar staan dan ook de ingeslagen nummertjes.

Zit zelf wel eens te denken over het vergroten van de LPGactieradius voo rmijn 245, en dus vooral tankvolume. 
Deze constructie heb ik nog niet eerder angs zien komen.  Is dit een 145, welk jaar? 
Is dat de originele benzinetank, of is er een andere achter de LPGtank geplaatst?
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-12-2023 12:08 #1043159 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Inhoud LPG Tank
@Bart Theelen :
Misschien interpreteer ik het verkeerd, maar zelfs als de tankinhoud netto 45 L zou zijn (dan moet je dus bruto minstens 56 L gemeten hebben (bij 80% vulgraad), hetgeen mij een wat ongewone maat lijkt voor een WitteVanMoor tank), dan nog zou ik bij 1:8 zeker geen 350 km rijden  .... je geeft immers zelf aan dat ie niet meer op benzine rijdt Eerst maar eens in die appendage kast kijken wat daar staat, en tot die tijd zeker niet meer dan 300 km op 1 tank proberen te rijden (en als het 45 L bruto is, dan dus nog minder).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.