LPG verdamper. Hoe kom ik er achter of die versleten is ?

Lees meer
12-03-2023 21:14 #202429 door A Antonie (GAST)
Beantwoord door A Antonie (GAST) in topic LPG verdamper. Hoe kom ik er achter of die versleten is ?
Hallo iedereen, 
Ik weet niet of ik precies het zelfde probleem heb maar sommige dingen komen overeen met wat ik zelf merk met me Volvo zelf heb ik een 164e. Dus wou ik even een korten vraag over dit onderwerp stellen namelijk mijn Volvo is ook afgesteld om hogeren toeren te draaien in het stationair. Dus zou ik misschien ook me koeling systeem willen door spoelen en is dat zo simpel als de leidingen los halen en er nu even water door heen spoelen met hogen druk? dan weer vervangen voor koelvloeistof? of denk ik er te simpel over. (wil dit ook doen omdat me temperatuur niet beweegt op me dashboard maar de radiator wel warm aan voelt. of is er een makkelijke manier om te testen of me dashboard het nog doet) 

met vriendelijke groet Antonie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2023 17:35 #202568 door M.E. Romeijn-Kam
Beantwoord door M.E. Romeijn-Kam in topic LPG verdamper. Hoe kom ik er achter of die versleten is ?
Beste A.Antonie Ik weet niet of doorspoelen erg simpel is omdat ik denk dat ook de radiator doorgespoeld moet worden.
Bij mij zijn alle waterslangen vernieuwd maar ik kreeg te horen dat er nog meer roest zou kunnen zitten.
Je kan na een ritje aan de slangen bij de verdamper voelen of die warm zijn. Of in ieder geval veel minder dan de slangen bij de radiator.
Hoge druk zou ik niet gebruiken maar ik ben een leek.
Succes, Mariek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Louis van der Vloet
  • Louis van der Vloet's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
08-05-2023 10:03 #203069 door Louis van der Vloet
Beantwoord door Louis van der Vloet in topic LPG verdamper. Hoe kom ik er achter of die versleten is ?
Het spoelen van je koelsysteem is altijd goed.
Vaak wordt er aan het spoelwater een goedje toegevoegd dat het systeem reinigt.
Ik zou tevens de thermostaat vervangen als je ook maar iets twijfelt aan de motor temparatuur.
De tempmeter die niet werkt zal een andere oorzaak hebben.
Je kunt het stekkertje van de sensor aan de massa houden en dan zou de meter geheel moeten uitslaan.
Vaak zit het in de sensor.

Suc6 Louis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-05-2023 23:23 #203166 door M.E. Romeijn-Kam
Beantwoord door M.E. Romeijn-Kam in topic LPG verdamper. Hoe kom ik er achter of die versleten is ?
Beste Louis, al de waterslangen zijn vernieuwd plus de thermostaat. Ik heb geen problemen met de LPG meer gehad. Dank voor je bijdrage aan mijn verslag.
Groeten Mariek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.