OMVL R90E perikelen

Lees meer
13-09-2022 14:24 - 13-09-2022 14:25 #200162 door Peter Borghs
OMVL R90E perikelen is gemaakt door Peter Borghs
Hoi, auto begon licht in te houden op lpg. Lostrekken en herbevestigen van twee kabels aan eerste spoel, bracht verbetering op lpg. Normaliter bij lostrekken kabel valt de motor op lpg uit. Later ook klachten op zowel lpg als benzine. Soms alsof de auto geen of onvoldoende benzine krijgt met moeilijker lopen van de motor. Soms zelfs afslaan. Herstarten (automaat) is dan de oplossing. Ik krijg het idee dat er iets mis is met omschakelen. Normaliter komt dit niet voor, meen ik.. Hij lijkt ook meer benzine te verbruiken. Op benzine wegzetten en starten de volgende dag bracht niet de oplossing. Voor nu de kabeltjes van eerste spoel los gemaakt. Op benzine lijkt hij nu goed te lopen. Even aankijken hoe dit zich ontwikkelt. Onduidelijk is of er sprake is van een benzineprobleem bij rijden. Lijkt van niet. Is er een omschakelprobleem of is de verdamper aan het einde? Wellicht is dit laatste het geval.
iemand die dit herkent of een vermoeden heeft?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-09-2022 15:17 #200164 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic OMVL R90E perikelen
Altijd eerst bij de basis beginnen

Zijn de kleppen goed gesteld?
Is de compressie oké op alle cilinders?
Geen valse lucht?
Staat de ontsteking goed?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-09-2022 19:31 #200170 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic OMVL R90E perikelen
Dat wat Han zegt is natuurlijk de basis, en die moet goed zijn.
Maar als ik je verhaal zo lees vraag ik me tevens af of al je afsluiters (gas en lpg) wel goed werken en 100% afsluiten. Als er één wat lekt dan krijgt de motor én benzine én lpg (of een deel van één van de twee); dit vindt je motor natuurlijk niet lekker en gaat slecht lopen door te veel brandstof. Tevens zou dit je verhoogde benzineverbruik kunnen verklaren.
Tis maar een idee...

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-09-2022 20:51 #200172 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic OMVL R90E perikelen
Ik dacht bij het lezen van de vraag van Peter ook meteen aan het niet goed afsluiten van de benzineafsluiter.

succes ,Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-09-2022 21:08 - 13-09-2022 21:09 #200173 door Peter Borghs
Beantwoord door Peter Borghs in topic OMVL R90E perikelen
De basis is in orde gemaakt. Dus dat sluit ik vooralsnog uit.
ik verdenk de solenoid valve. Ik geloof dat het in het Nederlands magneetklep betekent.. En die is voor de brandstof afsluiting. Hij lijkt idd niet goed af te sluiten. Kan dit ook aan de aansturing liggen zodat hij onvoldoende spanning krijgt. Hoe te testen? Moet er spanning op blijven staan bij draaiende motor?
En Is de klep te testen ? Of beter gewoon vervangen? 
Er is nog een 2e klep. Is dit een back up als de eerste niet werkt? Er is geen choke.
Groet en bedankt voor het meedenken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
13-09-2022 22:09 #200176 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic OMVL R90E perikelen
Wellicht kun je de diagnose ook stellen door of benzineleiding af te doppen en te kijken of de motor dan goed op LPG loopt, en dan andersom?
Daarmee test je natuurlijk niet de spoel/afsluiter, maar wel de hypothese dat het dubbele brandstof is (en sluit je slechte basis ook uit).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-09-2022 00:06 #200181 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic OMVL R90E perikelen
Peter als de motor op lpg loopt staat er geen spanning op de benzine afsluiter (ls dat wel het geval is zit er een fout in de aansturing),  als je bij lopende motor de benzineslang tussen de afsluiter en de carburateur loshaalt mag er geen benzine stromen of druppelen. Doet hij dat wel dan lekt de afsluiter. 
succes met zoeken!
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.