Dubbele SU carburateurs tip gevraagd

Lees meer
09-11-2021 22:11 - 09-11-2021 22:45 #196513 door Bram Wassink
Dubbele SU carburateurs tip gevraagd is gemaakt door Bram Wassink
Hallo,
Ik heb mijn B20 blok gereviseerd en daarbij overgestapt naar dubbele SU carburateurs, met Tinus Techniek gasmeng stukken. 
Voor de revisie reed ik met een enkele stromberg op gas. Na het inrijden van de motor wil ik graag overstappen naar het rijden op LPG.

Het probleem nu is dat hij niet meer wil lopen op LPG, hij lijkt het even te doen maar valt dan weer uit. 
De carburateurs zijn afgesteld met flow-meters en loopt op het moment prima op benzine ( wel een beetje rijk)
De carburateurs zijn niet nieuw maar wel goed. Nagenoeg geen speling op de gasklep-as 

Dus hij loopt start en loopt dan enkele seconden op LPG en valt dan uit.

Het is een OVML oud type verdamper.

Weet iemand wat het eventueel kan zijn of wat ik kan controleren?

Alvast bedankt.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-11-2021 23:05 #196514 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Dubbele SU carburateurs tip gevraagd
Open luchtfilters en LPG is geen gelukkige combinatie.
Een LPG verdamper reageert op onderdruk, deze valt voor een groot deel weg omdat een open luchtfilter weinig weerstand oplevert.

Je moet de stationair schroef op de verdamper ver opendraaien, maar het is de vraag of je het onder alle omstandigheden echt goed krijgt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-11-2021 12:53 #196605 door Bram Wassink
Beantwoord door Bram Wassink in topic Dubbele SU carburateurs tip gevraagd
Hallo Han bedankt voor je opmerking ik heb dit geprobeerd en het heeft iets geholpen maar ik heb nog niet het gewenste resultaat.

Even een update,

Ik heb hem nu lopend op LPG met openluchtfilters.
Wat heb ik gedaan: ik heb als eerste gasmengstukken geplaatst die een kleinere doorlaat hebben (met de gedachte dat daardoor de luchtsnelheid verhoogt wordt en er alsnog gas wordt aangezogen met openluchtfilters, want een kleinere oppervlakte betekent een hogere luchtsnelheid) 

Toen wilde hij lopen op LPG, ook al was het de hele tijd gas bijhouden en heel af en toe liep hij netjes stationair. 
Daarnaast heb ik de verdamper schoongemaakt en wat bleek was dat het membraan wat er zit dubbel gebogen zat en de boel niet goed afsluit.
nu heb ik die weer netjes terug gezet.

Wat me opviel was dat er veertjes zitten in de verdamper die tegen het membraan aanduwen en ik heb er daar maar 1 opzitten. mijn vraag is weet iemand of er op alle 3 de punten een veertje moet? ik heb voor nu een eigen veertje gezet op alle punten. 
Nu loopt de motor goed op de snelweg en rijd ik 1:10. maar het moment dat ik op een rotonde afrijd en terug schakel van zijn 3 naar 2 dat de motor afslaat. en dan moet ik opnieuw starten en direct spelen met het gas, weet iemand wat dit kan wezen?

alvast bedankt voor de reactie
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-11-2021 15:19 #196614 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Dubbele SU carburateurs tip gevraagd
Zit nog eens naar je foto's te kijken en mijn oog valt op de plaatsing van je verdamper.
bij voorkeur wordt een verdamper in de lengte van de rijrichting geplaatst. Als hij dwars op de rijrichting staat wordt het membraan bij krachtig afremmen naar een kant gedrukt, dit kan afslaan tot gevolg hebben. Bij jou zit de verdamper schuin dus mogelijk heb je hier ook last van.
Heb je al aan CO meter aangesloten gehad? Zonder CO meter is het niet goed mogelijk om LPG af te stellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2021 01:18 #196628 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Dubbele SU carburateurs tip gevraagd
Beste Bram, ik heb tinus techniek stukken in combinatie met kelken en dat werkt goed.
Ik heb zelf een Landi Hartog verdamper, maar voor deze een OMVL maar deze is stuk gegaan en moet ik nog steeds reviseren.
Ik heb in de slangen naar de LPG stukken een verstelbare restrictie zitten zo dicht mogelijk op de TT stukken.
De slange hebben dus de volle diamter naar de restrictie.
Ik heb van de verdamper bijde uitagangen gebruikt zo wel bij de Landu Hartog als bij de OMVL.
Je moet de verdamper eerst stationair afstellen en dan de restrictie dicht draaien totdat de motor slecht reageert en dan een slag terug open.
En dan is het kwestie van tetsten op de weg.
Er zijn veel verschillende OMVL verdampers allen geralteerd naar vermogen en inhoud motor heb je toch wel de juiste.

hier een filmpje van afstellen


succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-12-2021 08:10 #196836 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Dubbele SU carburateurs tip gevraagd
Ik heb vandaag de kelken vervangen voor High Air Flow Air Filter For SU www.lazada.com.ph/products/i1009616713-s...ml?urlFlag=true&mp=1 en dat werkt ook.
Het is belangrijk dat je niet te veel delta P over je lucht filters krijg, TT gasstukken zijn erg gevoelig voor obstrucrties.
Ik kwam de luchtfilters toevallig tegen op tegen en ik dacht dat moet ik eens proberen nooit geschoetn is altijd mis.
Aliexpress heeft ze ook maar zijn ze wel een stuk duurder ik moest 19EURO betalen voor de twee. nl.aliexpress.com/item/1005003081821263....00023969339925%22%7D

En zitten ze vol bestel je gewoon dit nl.aliexpress.com/item/4001009655390.htm...00013436161751%22%7D of je ziet het ergens anders te krijgen en vervang enkel het filtermatriaal.

succes

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.