Kosten LPG inbouw

Lees meer
23-11-2020 08:12 #191067 door Maarten Leerling
Kosten LPG inbouw is gemaakt door Maarten Leerling
Heren (en dames)

Ik ben bezig met de aanschaf van een mooie Amazon
Voldoet aan alle verwachtingen, behalve 1 onderwerp
Ik wil hem op LPG laten rjden

Wat iemand wat de kosten zijn voor het plaatsen van een LPG tank?
En ik meende te vernemen dat de motorkop ook aangepast moet worden?
Heeft iemand hier een adres voor?

Alvast bedankt

Maarten

Volvo S40 (2)
Volvo V40
Volvo V70 (3)
en nu een Amazon !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arend-Jan van Hilten
  • Arend-Jan van Hilten's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
23-11-2020 11:56 #191074 door Arend-Jan van Hilten
Beantwoord door Arend-Jan van Hilten in topic Kosten LPG inbouw
Hoi Maarten,

Ik heb het zelf gedaan bij mijn Amazon, was wat werk, vooral omdat ik een tankframe zelf moest maken(als je de maten wilt kan ik het frame opmeten). Als je het zelf wilt doen samen met iemand die het al eerder heeft gedaan, dan kost het je wss iets van 2 dagen.
De set die ik heb gekocht was 800 euro + 75 voor de keuring. Dit was bij abk-autogas.nl/index.html . Die kunnen het ook inbouwen en hebben ervaring ook met oldtimers, ook Amazons.
Ik zou ze even bellen en vragen hoeveel het laten inbouwen is, dat weet ik niet.

Je kan je kop laten aanpassen voor LPG, dan kunnen de kleppen en klepzetels beter tegen de hogere temperatuur.
Ik heb het zelf niet gedaan, want mijn blok het niet waard om dat te doen(ratelt enzo) en als mijn blok het ooit begeeft, dan zie ik wel weer.

Succes,

Arend-Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2020 13:00 #191077 door Maarten Leerling
Beantwoord door Maarten Leerling in topic Kosten LPG inbouw
Hallo Arend- Jan

Bedankt voor de info.
Het komt wel redelijk overeen met wat Volvo Klassiekers in Barneveld rekent (op de site staat 995 euro)

Ik zou de kop wel aangepast willen hebben
Enig idee of iemand hier daar ervaring mee heeft?

Volvo S40 (2)
Volvo V40
Volvo V70 (3)
en nu een Amazon !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2020 13:27 #191078 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Kosten LPG inbouw
Ik rijd vrijwel altijd op gas. Alleen in het buitenland wil ik weleens om moeten schakelen op benzine. Met een Webner valstroom carburateur is dat geen probleem.
Het kan zijn dat de klepzittingen al eerder gehard zijn omdat we tegenwoordig op loodvrije benzine rijden. Misschien kun je daarachter komen.
Je blok gaat er niet aan als je met niet aangepaste kop rijdt. De klepzittingen kunnen verbranden. Dan voel je dat er een cilinder niet meer mee doet. Ik heb dat gehad met een peugeot 404 in Frankrijk. De ANWB heeft de auto teruggebracht en het betekende alsnog de kop eraf en nieuwe klepzittingen laten zetten.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2020 14:54 #191079 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Kosten LPG inbouw
Maarten zoals je wellicht weet is de verbranding op LPG warmer waardoor de uitlaatkleppen als het ware inslaan in de kop. Dat is een proces wat maar zo 100.000 km of meer kan duren. het ligt eraan hoeveel geld je uit wil geven maar een goede koprevisie kost maar zo €1000 met nieuwe kleppen klepgeleiders en klepzittingen, inclusief het arbeid en dan moet je hem zelf nog de- en monteren.
Als de motor nu goed loopt zou ik met een gerust hart op LPG gaan rijden, elke 10.000 km de kleppen stellen en tegen de tijd dat ze uitgesteld zijn de cilinderkop er pas afhalen. Het kan absoluut geen kwaad en wellicht ben je dan heel veel jaren verder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2020 14:57 #191080 door Maarten Leerling
Beantwoord door Maarten Leerling in topic Kosten LPG inbouw
Ok mooi antwoord

Ik rij 8.000 km per jaar
Als ik ieder jaar de kleppen stel Kan ik de 1e 10 jaar voort :lol:

:)

Volvo S40 (2)
Volvo V40
Volvo V70 (3)
en nu een Amazon !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2020 16:22 - 23-11-2020 16:38 #191085 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Kosten LPG inbouw
Het is maar net hoe je er mee rijdt. Ik heb meegemaakt ,dat bij 5000km de zittingen van de uitlaat kleppen te ver waren ingeslagen. Waneer je de auto als hobby-auto gebruikt en je beslist niet harder dan 90 km per rijdt, kun wel een tijdje zonder harde klepzittingen .Als je meer dan 3000 toeren rijdt gaat het snel mis.Je moet in elk geval om de 2500 km de kleppen bijstellen. Ik zou er gewoon mee gaan rijden en vaak de kleppen stellen. Meet eerst eens de compressie van de motor ,dan weet je meer.Ik vind 1000 euro voor het reviseren zonder de- en montage van een kop van een Amazon heel erg veel. Meestal hoeft niet alles te worden vervangen. Vraag maar eens na bij kleine revisie-bedrijfjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2020 17:06 #191087 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Kosten LPG inbouw
Als je 8000km per jaar rijd duurt het wel lang voordat je de lpg installatie hebt terugverdient...B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
23-11-2020 17:25 #191090 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Kosten LPG inbouw
Hallo Maarten;

In al mijn amazones heb ik gas ingebouwd; niet alleen voor de prijs van de brandstof, maar ook omdat de benzine een heel andere samenstelling heeft dan in de jaren 60 van de vorige eeuw, op gas is veel gemakkelijker af te stellen en is een stuk veiliger.

Vooral qua duurzaamheid en milieu technisch geldt dat LPG een veel lagere co uitstoot heeft want er wordt wel erg in allerlei publicaties geklaagd over de vervuiling door oldtimers...

Ik adviseer je toch eens om de webshop van de vereniging te raadplegen want daar vind je veel antwoorden op je vragen . Zo kost een ruilkop die geschikt is voor loodvrij en LPG geen 1000 euro, maar nog niet de helft.

Gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2020 17:41 #191095 door Maarten Leerling
Beantwoord door Maarten Leerling in topic Kosten LPG inbouw
Allen bedankt voor jullie hulp
Langzaam maar zeker wordt ik steeds wijzerB)

Volvo S40 (2)
Volvo V40
Volvo V70 (3)
en nu een Amazon !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.