Starten op LPG

Lees meer
24-10-2017 20:56 #172761 door Wouter Stoop
Starten op LPG is gemaakt door Wouter Stoop
Als ik mijn Amazon B18A uit 1965 op LPG start als de motor koud is , slaat hij na 3 seconden aan . Na 100 meter gaat de motor inhouden en moet ik het gaspedaal flink intrappen . Na een paar honderd meter is de motor zo warm dat de motor weer goed oppakt . Daarom zet ik de auto meestal op benzine als ik thuis kom . In de ochtend start ik op benzine en na een paar honderd meter weer op LPG , geen probleem dan met inhouden op LPG . Als ik in de ochtend toch start op LPG , zet ik nu 2 x het contact aan dus wat meer gas aanvoer . Slaat dan na 1 seconde aan . Ik heb dan helemaal geen last meer met inhouden . Waarom houdt de motor dan niet in ? Staat de verdamper te zuinig ? Voortaan dus maar 2x contact aan ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-10-2017 13:57 - 25-10-2017 13:58 #172785 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Starten op LPG
Dat de motor na 2x contact aan (= 2x choken) sneller aanslat is logisch.

Alleen dat hij dan na een paar honder meter niet meer inhoudt t.o.v. 1x choken is niet logisch.

Als een motor op LPG na een paar honderd meter rijden inhoudt lijkt mij dat eerder een kwestie vaan een bevroren verdamper. Zit er wel voldoende koelvloeistof in het system?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-10-2017 19:24 - 25-10-2017 20:25 #172791 door Wouter Stoop
Beantwoord door Wouter Stoop in topic Starten op LPG
Han, bedankt voor je reactie . Het koelsysteem is in orde . Open systeem , koelvloeistof 2 cm boven de lamellen . Ontlucht . Tijdens het inhouden is de verdamper niet koud . Kouder type thermostaat . Zat te denken aan het inductie relais . LPG man denkt aan de onsteking , maar die is ook in orde .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.