Vraag over lpg onderbouw Combi

Lees meer
03-03-2017 00:54 - 03-03-2017 00:55 #167098 door Hendrik Teerink
Vraag over lpg onderbouw Combi is gemaakt door Hendrik Teerink
Mijn Combi kocht ik met een losse, kleine benzine tank en beugels voor de lpg tank. Beide komen in plaats van de huidige benzine tank en de trekhaak zal er onderuit moeten. Wie heeft zo'n combinatie en kan me vertellen of dit zomaar past, of dat er uit de carrosserie nog het één en ander moet worden weg geslepen?

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2017 07:50 #167100 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Vraag over lpg onderbouw Combi
Als er nog geen LPG in zat moet je wel wat boren voor de buitenvuller, leidingen en ontluchter.

Bij mijn combi was er verder niet geslepen voor de verkleinde benzinetank+gastank.

Het blijft allemaal maatwerk dus hangt ook een beetje af van de spullen die je hebt, in het bijzonder het soort onderbak. Is dat een open geslepen benzinetank of een custom bak? Ik neem aan dat laatste omdat je schrijft dat de trekhaak eronder vandaan moet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2017 10:06 - 03-03-2017 10:07 #167102 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Vraag over lpg onderbouw Combi
Hendrik, ik heb beide combinaties, een met de normale benzinetank en twee kleine gekoppelde LPG tankjes die erbovenop liggen, inclusief 80% vuller ongeveer 42 max te tanken. Voordeel: op vakantie normale tank vol te tanken met benzine en bodem blojft origineel, ook de trekhaak kan gewoon blijven zitten. Nadeel, de tanken komen iets boven de koffervloer uit. Dit heb ik opgelost door een extra 9 mm multiplex plaat als kofferbodem te maken. Samen met een paar dunne latjes ligt die er netjes in. Inclusief een klepje met pianoscharnier zodat je bijvoorbeeld je gereedschap wel nog steeds weg kunt bergen.

Bij de huidige combi zit er een 1grotere lpg tank, aangevuld met daarachter een langwerpige 18 liter benzine tank. De grondplaat heeft dezelfde afmeting als de originele benzinetank, dus daar goef je. Iet aan te slijpen.

Voordeel dat de originele afdekplaat past en de koffervloer niet hoger komt. Nadeel is naast de kleinere inhoud ( reken op iets van 14-15 liter x 11km = 3rondjes om de kerk actieradius) dat de benzinetank doordat hij hoger zit, lekt via de vulpijp/ benzine dop als hij vol zit. Zeker als je een bocht maakt. Dit laatste geeft ook mij het gevoel dat ik veel vaker benzine ruik in de auto. Volgens mij zit de ontluchting en dergelijke goed, ben benieuwd hoe anderen dit ervaren. Ook bij deze zit de trekhaak er gewoon onder. Het lijkt mij dat de bodem in het geheel niet echt lager komt, maar dat weet ik niet zeker.

En uiteraard zoals Lars aangeeft, de vulslang/aansluitng en ontluchting moet gemaakt worden. Veel voorbeelden van prachtige oplossingen achter de reflector zijn hier wel te vinden, maar dat is een open deur voor je denk ik.
Groeten,
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2017 12:23 #167108 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Vraag over lpg onderbouw Combi
Ik neem aan dat we het hier over een Amazon Combi hebben?
Ik heb zo'n combinatie (kleine benzinetank + gastank, inclusief beugens en vulslang) hier los liggen. Dit past in de benzinetank-ruimte zonder verdere aanpassingen aan het plaatwerk. Vloerhoogt blijft origineel. Omdat ik ervoor heb gekozen de auto niet op LPG te rijden, ga ik gewoon de originele benzinetank weer monteren.
Mijn set is dus beschikbaar voor nameten of voor verkoop :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-03-2017 23:10 - 04-03-2017 23:13 #167134 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic Vraag over lpg onderbouw Combi
Bedankt voor jullie antwoorden! Schijnbaar past het dus zonder slijpwerk. Dat zou ik namelijk zonde vinden. Dat voor de vulslang en ontluchting spreekt voor zich.
Ik heb een Amazon Combi inderdaad, alles nog origineel. De vorige eigenaar had al een benzinetankje en beugels erbij gekocht (alles nieuw!)
Alleen nog geen tank. Hoe oud is die van jou Paul?
Hoeveel liter is die? En hoe dik/lang?

De oplossing voor de vulslang achter de reflector vind ik wel het mooist.

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-03-2017 23:57 #167135 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Vraag over lpg onderbouw Combi
Inhoud/afmetingen en bouwjaar moet ik even nameten respectievelijk nakijken.
Dat zal ik maandag doen. Je hoort nog van me.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2017 13:37 #167149 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Vraag over lpg onderbouw Combi
Ik heb net een combi '68 aangeschaft en ben benieuwd naar de verschillende oplossingen
Uiteraard wil ik de vloer niet hoeven ophogen en tóch max actieradius.
Bij mijn 145 Express heb ik een van de reservewielbakken opgeofferd oim een 24 liter benzinetank in te plaatsen. Dat zou ook met de combi kunnen en dan een thuiskomertje ergens plaatsen.
is er iemand die dit al gedaan heeft ?. dus welke LPG tank, of twee tegen elkaar, heb je gebruikt.
Natuurlijk de vulopening in de reflector wegwerken... graag voorbeelden met foto's
Vast hartelijk dank

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-06-2017 21:50 #169689 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic Vraag over lpg onderbouw Combi

Hans Wassink schreef : Bij de huidige combi zit er een 1grotere lpg tank, aangevuld met daarachter een langwerpige 18 liter benzine tank. De grondplaat heeft dezelfde afmeting als de originele benzinetank, dus daar goef je. Iet aan te slijpen.


Hans, wat bedoel je met 'grondplaat'? Heb je misschien een foto van deze setup voor me? (henqui at gmail punt com)
Ik heb bij mijn onderdelen een tank, een stalen beugel/rek en inderdaad ook een grote plaat in de vorm van de tank. Moeten daar gaten in geslepen worden in de vorm van de gastank en benzinetank of zo?

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.