hoe gasmengstuk monteren?

Lees meer
16-01-2016 13:05 #157432 door René Ruiter
hoe gasmengstuk monteren? is gemaakt door René Ruiter
Heren en hopelijk ook dames

Ik zit even met een dilemma hoe mijn gasmengstuk te monteren om simpel te zeggen met de tuut naar de carburateur of naar het luchtfilter.
Ik heb een stromberg carburateur / amazon B18A
De gehele installatie heb ik aangelegd maar nu het laatste stukje, zie foto's
Ik wil hem eindelijk starten



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2016 13:35 #157433 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic hoe gasmengstuk monteren?
Rene,

Er zijn vele mengstukken en deze ken ik niet. Maar het is een venturi mengstuk, dus de richting van die tuut maakt niet zo veel uit.

De overige gaten daarentegen wel : die moeten aansluiten op de gaten aan de lucht inlaatfilterzijde bam je carburateur.

3 ervan zijn uiteraard voor de bouten om e.a. vast te zetten. De overige zijn bypass kanalen (hebben alleen een functie op benzine).

Als ik naar de foto's kijk en e.a. vergelijk met mijn Strombergs, dan gaat dat niet lukken ..... (Mijn Strombergs hebben, naast het platte brede bypass kanaal bovenaan er nog 2 : 1 linksboven en 1 rechtsonder. Bij dit mengstuk zitten de 2 kleine ronde bypass kanalen allebei aan één kant .......)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2016 17:44 #157439 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic hoe gasmengstuk monteren?
Ben het met Rob eens.
Even uit mijn hoofd, linksboven heb je een kanaal nodig voor de beluchting van de vlotterkamer en rechtsonder zit een bypass kanaal voor de luchtmengschroef (B20 uitvoering).
Op gas lopen zal zeker lukken met dit mengstuk maar benzine? Ben ik nog niet van overtuigd.
Dus even goed kijken op je eigen carburateur waar de divers luchtdoorvoerkanalen zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2016 13:51 #157463 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic hoe gasmengstuk monteren?
Rene, los van bovenstaande info, bij mij zit net zo'n mengstuk met het uitstekende deel naar de carburateur. Ik heb me wel eens verbaasd over de extra kanalen die soms " dood" lopen tegen het luchtfilterhuis. Ik had er verder nooit over nagedacht..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2016 13:55 #157464 door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic hoe gasmengstuk monteren?
als het nodig is kan je natuurlijk altijd een boor pakken en de gaten aanpassen.
Ondertussen ben ik eruit de tuut moet naar de carburateur toe, andersom schijnt ook te gaan maar minder goed.
dank voor jullie reacties

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2016 14:19 #157469 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic hoe gasmengstuk monteren?
Luchtstroom moet zo soepel mogelijk lopen, vandaar het afgeschuinde deel. De tuut zal inderdaad aan de carb moeten.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.