LPG meter

  • Jeroen Kuizenga (GAST)
  • Jeroen Kuizenga (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
26-11-2015 11:50 #156065 door Jeroen Kuizenga (GAST)
LPG meter is gemaakt door Jeroen Kuizenga (GAST)
Hallo,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Volvo 123GT, Amazon. Deze heeft rijdt op benzine en Gas.
De benzinemeter werkt, als de auto niet op contact staat de meter op 0 en als ik hem op contact zet staat de meter op +-35%. Helaas blijft de benzinemeter daar altijd op staan..
In de auto zit helaas geen LPG meter, wat ik wel graag zou willen. Hebben jullie tips, adresjes of weten jullie iemand dit dit voor mij erin kan plaatsen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-11-2015 12:05 #156067 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic LPG meter
Hallo Jeroen
Kijk eens op de site van Huke Basart.
Die heeft een setje waarbij je de benzine meter ook als lpg meter kan gebruiken.
Gr Jan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Kuizenga (GAST)
  • Jeroen Kuizenga (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
26-11-2015 12:19 #156068 door Jeroen Kuizenga (GAST)
Beantwoord door Jeroen Kuizenga (GAST) in topic LPG meter
Bedankt, ik heb Huke even een berichtje gestuurd.
Als er nog meer handige mensen zijn die dit kunnen we willen ,graag natuurlijk. Huke zit wel erg ver weg voor mij namelijk .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-11-2015 13:17 - 26-11-2015 13:21 #156069 door Rob Moltzer
Beantwoord door Rob Moltzer in topic LPG meter
Je kan ook gewoon voor de lpg een setje kopen bijv deze :

www.campercabine.nl/nl/product/l ... interieur/

Nog eentje

www.lpgonderdelenshop.nl/epages/ ... cts/032002

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-11-2015 13:17 #156070 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic LPG meter
De oplossing van Huke is prima - is dacht ik ook via het VOD verkrijgbaar.

Alleen :

als ik hem op contact zet staat de meter op +-35%. Helaas blijft de benzinemeter daar altijd op staan..

Ik neem aan dat je bedoeld "onafhankelijk van de hoeveelheid benzine die er in zit" ? Dan moet je eerst dat probleem zien op te lossen, voordat je met de duo brandstofmeter van Huke aan de slag gaat ....

Als je een aparte LPG tankmeter wilt zijn er ook nog LED meters, bijv schramifa.com/index.php?id=nl&pid=2

edit : Rob Moltzer was gelijktijdig bezig een antwoord in te tikken. Is hetzelfde Livello product. Je moet overigens wel eerst nagaan of dit werkt met de meter op je tank ....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Kuizenga (GAST)
  • Jeroen Kuizenga (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
26-11-2015 14:36 #156071 door Jeroen Kuizenga (GAST)
Beantwoord door Jeroen Kuizenga (GAST) in topic LPG meter
Bedankt voor de links. Ik ga even uitzoeken wat voor gastank er in de auto zit.
De benzine meter werkt niet. De benzinetank is helemaal vol maar blijft op 35% hangen, ook als de tank leeg is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-11-2015 14:56 #156072 door Rob Moltzer
Beantwoord door Rob Moltzer in topic LPG meter
Over de benzinemeter, waarschijnlijk is de vlotter/benzinemeter in je tank stuk. Deze zijn gewoon nieuw te koop. Eerst even meten natuurlijk. Je kan hem vrij makkelijk uit je benzinetank schroeven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Kuizenga (GAST)
  • Jeroen Kuizenga (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
26-11-2015 15:55 #156073 door Jeroen Kuizenga (GAST)
Beantwoord door Jeroen Kuizenga (GAST) in topic LPG meter

"Rob Moltzer" schreef:
Over de benzinemeter, waarschijnlijk is de vlotter/benzinemeter in je tank stuk. Deze zijn gewoon nieuw te koop. Eerst even meten natuurlijk. Je kan hem vrij makkelijk uit je benzinetank schroeven.


Hoi Rob, bedankt voor de tip.
Ik ben nog aardig nieuw wat betreft de auto en het sleutelen aan auto's. Zou je me kunnen helpen met waar kan ik de vlotter/meter makkelijk los halen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-11-2015 17:27 #156075 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic LPG meter
In de kofferbak , mat optillen (als die er zit). Midden op je benzinetank zit een draad , die loopt naar de vlotter (Als je draad los haalt en je auto op contact zet en je hebt nog steeds 35% is het niet de vlotter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-11-2015 19:13 #156081 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic LPG meter
Ik kan je de oplossing van Huke aanbevelen. Had zelf zo'n setje gekocht en vervolgens heeft ie driejaar in de kast gelegen. Ik hd een brandstofschakelaar met vijf groene ledjes. Van de zomer toch maar gemonteerd. Echt een appeltje-eitje verhaal met de bijgeleverde beschrijving. Doordat Huke per type De goede weerstanden gemonteerd heeft is de meter behoorlijk nauwkeurig. En het is echt leuk om gewoon de brandstof meter mee te zien doen.

Voor wat betreft de benzinemeter zelh, onder de mat in de koffer zie je 1(zwarte) draad naar een rond klepje lopen. Als je die draad voorzichtig losmaakt (pas op dat het boutje zelf niet meedraait) en je hebt het draadje los moetde meter op nul staan. Leg je het draadje op de massa dan moet hij op maximaal staan. Is dat zo dan zit het in het vlotter. Verandert er niets dan is de draad of de meter de boosdoener en moet je verder zoeken.

Het vlotter kun je losmaken en controleren of hij goed gangbaar is en of je er iets raars aan zit. Door het draadje weer aan te sluiten als je de vlotteruit de tank hebt, de deksel aan de massa te houden en vervolgens het vlotter handmatig te bewegen kun je ook zien of de meter in het dashbord beweegt.

Succes ermee. Zoalang je maar niet rookt tijdens het klusje kan er weinig misgaan. ;)

Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.