Volle LPG tank

Lees meer
11-11-2015 19:37 #155616 door Randy Breukel
Volle LPG tank is gemaakt door Randy Breukel
Beste forumleden,

ik zit met het volgende; afgelopen zomer reed ik nog vrolijk rond met mijn Amazon; de gasinstallatie werkte naar behoren en ik heb veel plezier gehad van mijn nieuwe aanwinst. Na een paar weken; ik had de LPG tank net weer gevuld, wilde de installatie geen gas meer naar de motor sturen. Een kapot relais. Ik heb lekker doorgereden op benzine en dat beviel mij eigenlijk beter tot ik pech kreeg met de wagen. Flinke lekkage, wat roestplekken die aandacht nodig hadden, de lelijke lak die steeds meer ging storen en na wat gestotter en niet willen starten heb ik besloten een garagebox te huren en de wagen te gaan demonteren.

De demontage vlot lekker en de onderhuidse roest valt mee, de benzinetank hevel ik binnenkort even over naar een jerrycan maar ik zit met een volle LPG tank in mijn maag. de lak aan de binnenkant van de kofferbak is goed, toch is er een gat in de vloer gevallen dat gelast dient te worden op een cm of 40 van de tank vandaan. Het liefst zie ik de tank dan ook leeg. Hoe doe ik dit? Kan ik hem ergens af laten tappen? De garagebox is midden in een woonwijk en rijden doet hij niet meer; zomaar openzetten zie ik dus ook niet zitten.

Graag hoor ik jullie ideeen en tips. De wagen staat in mijn woonplaats; Rozenburg, onder de rook van Rotterdam.

Met vriendelijke groet,
Randy Breukel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2015 19:45 #155619 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Volle LPG tank
Hoe groot is die tank? Op één of andere manier hijsen/tillen is lastig, maar zal wel moeten. Of toch eerst leegrijden. 12V op de klep en het gas komt eruit...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2015 19:50 #155620 door Randy Breukel
Beantwoord door Randy Breukel in topic Volle LPG tank
Ha Rob,

bedankt voor je reactie. Begrijp ik dat jouw voorstel is hem eruit te halen en apart op te slaan tot hij weer terug kan?

Hoe groot de tank is... een standaard maat, ik schat zo'n 70 a 80cm breed; ik heb altijd begrepen een 40 liter tank, wat wel klopt met het geschatte verbruik van 1 op 7 bij 300km.

Met twee man moet het te doen zijn hem eruit te tillen.

Randy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
11-11-2015 19:59 #155621 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Volle LPG tank
Met 2 man wip je hem er zo uit, desnoods een paar spanbandjes eromheen voor wat betere grip ;)

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2015 20:30 #155623 door Randy Breukel
Beantwoord door Randy Breukel in topic Volle LPG tank
Hartelijk dank,

gaan we het zo doen! Moet ik hem van te voren afsluiten of schiet hij vanzelf in een slot?

Randy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2015 21:29 #155628 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Volle LPG tank
Zonder 12v op de afsluiter is de tank dicht. Bij het losschroeven van de gasleiding naar de motor ontsnapt er wat gas. Is erg koud, pas op voor brandwonden. Doe dit buiten, zonder kans op vonken.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.