LPG raadsel dashboard meter

Lees meer
25-01-2015 18:41 #147754 door Rob Spoon
LPG raadsel dashboard meter is gemaakt door Rob Spoon
Ik heb sinds enige tijd eindelijk een werkende dashboardmeter voor de tankinhoud van de LPG tank. Zodanig afgesteld dat leeg op het dashboard ook bijna leeg is. Dat werkte goed, totdat ik gisteren, met een paar graden vorst zag dat de meter 'leeg' aangaf. Geen punt, er zit nog zeker een paar liter in. Maar dat klopte absoluut niet met de dagteller, die ik ook gebruik om het verbruik te meten. Er zou nog ca. 20 liter in moeten zitten. Bij de pomp bleek gelukkig dat het verbruik niet ernstig was toegenomen, eerder nog iets verbeterd sinds de vorige keren.
Rara, hoe kan de tankmeter, een vlotter in de tank, ineens 20 liter op een totaal van 90 verkeerd aangeven? Bij kouder weer zou er hoogstens meer LPG vloeibaar blijven, dus zou de meter eerder meer dan minder moeten aangeven.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2015 19:24 #147756 door 13041-dummy
Beantwoord door 13041-dummy in topic LPG raadsel dashboard meter
Sorry een lpg tank werkt op de druk en niet met een vlotter.
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2015 21:40 #147759 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic LPG raadsel dashboard meter
Hans, klopt dat wel? Een 80% vuller is ook een vlotter. Vlotter omhoog- tank vol en afsluiten. Ik ben van mening dat de druk zo hoog is dat het LPG vloeibaar is. ( maar leer graag..)

Rob, geen idee trouwens..
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2015 21:50 #147761 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic LPG raadsel dashboard meter
LPG=Liquid Pertoleum Gas oftewel vloeibaar en dan heb je gewoon een vlotter ja dat kan je ook horen als je hem heen en weer schud, waarom hij is blijven hangen? geen idee helaas, zit de tank in de juist hoek gemonteerd hoe oud is het geval?
Als bij de vlotter 1 draadje is doorgesleten willen ze nog wel eens verspringen.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2015 22:06 #147764 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic LPG raadsel dashboard meter
De tanks hebben vlotters voor de afsluiting en voor de tankmeter.
Ik ben inmiddels 260km verder en heb kunnen constateren dat de fout groter wordt. En ik heb een aardig idee waar het inzit.
Ik had van origine één staande 'reservetank' LPG tank. En sinds kort een tweede 'gewone' LPG tank erbij. In die laatste zit een vlotter met tankzender die ik kon gebruiken voor de tankmeter. Bij die andere wilde dat niet. De vlotter heb ik wat verbogen, zodat hij bij 'leeg' ook 'leeg' aangeeft. Het volume van de twee tanks is gelijk, dus de druk van beide tanks is ook even groot. Beide afsluiters worden tegelijk aangestuurd, ik kan beide tanks tegelijk leegrijden. De meter gaf dus de status van beide tanks samen aan. Gaf. Nu lijkt het erop, dat de afsluiter van de staande tank de laatste 260km (sinds het tanken) niet meer geopend is. Dat klopt ook met de dashmeterstand, kilometers en verbruik. Morgen maar 's checken.

Maar hoe kan een gasafsluiter eerst deels niet meer werken en die laatste 260km blijkbaar helemaal niet meer werken?? Ik zal beide afsluiters apart gaan aansturen, zodat ik ze vanaf het dashboard kan schakelen.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
25-01-2015 22:11 #147765 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic LPG raadsel dashboard meter
< Ik had van origine één staande 'reservetank' LPG tank. En sinds kort een tweede 'gewone' LPG tank erbij>

Je kunt nooit twee metingen op een aanwijzing zichtbaar maken, toch maar twee meters installeren of schakelen tussen de beide opnemers. ;)

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2015 22:23 #147767 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic LPG raadsel dashboard meter
Het was ff stoeien, maar het heeft een tijd lang goed gewerkt. Ze zijn gekoppeld op dezelfde drukleiding, Reinoud. Dus de druk in beide tanks blijft gelijk als beide afsluiters gelijk open gaan. Vandaar mijn vermoeden dat één van de afsluiters er niet veel zin in heeft.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.