retour benzine afsluiter

Lees meer
03-12-2013 00:07 #134581 door Frans Pars (GAST)
retour benzine afsluiter is gemaakt door Frans Pars (GAST)
Ben even nieuwsgierig, wat doet precies de "retour" bij een benzine afsluiter? Heb vanavond mijn benzine afsluiter vervangen want ik vermoedde dat deze niet meer helemaal jofel was en toen vroeg ik mij bovenstaande af :D

groet
Frans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-12-2013 09:38 #134585 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic retour benzine afsluiter
Ik heb alleen een benzineafsluiter in de benzineleiding vanwege mijn LPG met carburateur en die heeft geen retour, zou ook niet weten waarom die nodig zou zijn.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-12-2013 12:32 #134587 door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic retour benzine afsluiter
Lijkt mij dat de benzinepomp het niet leuk vindt om constant tegen een 'deur' te pompen. Dus als je pomp voor de afsluiter zit dan is een retour wel goed (ook om de pomp te koelen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-12-2013 17:52 #134597 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic retour benzine afsluiter
De benzineafsluiter zit bij LPG normaal tussen de pomp en de carburateur en indien gesloten gebeurt precies hetzelfde als wanneer de vlotter boven is en de benzinetoevoer dus ook afgesloten is: de pomp heeft tegendruk en pompt niet meer, helemaal geen probleem dus. De benzineafsluiters die ik tot nu toe bij LPG installaties gezien heb hadden allemaal geen retour, als die nodig was zouden ze het hebben moeten gehad. Tevens heeft een normale carburateurbenzinetank geen retouraansluiting, dus die zou je dan moeten gaan maken.
Ik ben benieuwd wat Frans precies heeft.
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-12-2013 20:37 #134609 door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic retour benzine afsluiter
zie foto bijgevoegd deze worden verkocht met "retour" ik was daarom even benieuwd hoe dit zou werken?
ik heb de boel nu gewoon werkend (slang vanuit pomp aangesloten en de slang naar carburateur) maar dan hou je zeg maar maar 1 aansluiting over waar nu een schroefje inzit vermoed dat dit de retour is, misschien voor auto met injectie??




groet
Frans
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-12-2013 20:48 #134610 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic retour benzine afsluiter
Bij injectie heb je normaal geen benzineafsluiter nodig, daar krijgt de (zoals ik het ken electrische) benzinepomp gewoon geen stroom meer. De benzineafsluiters zijn zoals ik nu zag gewoon zonder retour (goedkoper) en met retour (duurder) te koop. Met retour heb je wel altijd verse benzine in je leiding omdat je continue benzine aan het rondpompen bent (maar ik heb nog nooit problemen gehad zonder retour).
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.