werking van de veiligheidsschakelaar

  • Fred van Wingerden (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
03-06-2013 13:16 #128174 door Fred van Wingerden (GAST)
werking van de veiligheidsschakelaar is gemaakt door Fred van Wingerden (GAST)
Mijn lpg installatie heeft steeds kuren, volgens mijn blijven de kleppen niet open staan.
Verschillende keren terug geweest bij het inbouw station en dan gaat het een tijdje goed maar ergens gaat het toch steeds mis.

Nu heb ik zelf de draden eens nagekeken en dat is gewoon slordig aangesloten, draad breuken en bloot liggende aarde draden.
Ik ben zover dat de draden nu geen problemen meer vormen.

Bij het door meten zijn er een aantal dingen waar ik me afvraag of dat zo hoort. De veiligheidsschakelaar is een lektron lss230 daar heb ik een plus op die is 12volt, een massa draad,een draad die om de bobine draad zit gewikkeld en een draad die naar de afsluitkleppen gaat. Als het contact aan is is er 12volt op de plus en als de auto wordt gestart heb ik 6,5 volt op de draad die naar de afsluitkleppen gaat ??? Is dit correct ?
Dus 12 volt in en 6,5 volt uit of zit daar mijn probleem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2013 15:02 #128179 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic werking van de veiligheidsschakelaar
Dan denk ik dat óf je relais ziek is, óf misschien dat één van de twee LPG kleppen ziek is (op de tank en bij de verdamper). ff checken of de kleppen 12V krijgen en klikken. Dan weet je of de kleppen goed zijn.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2013 16:01 #128180 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic werking van de veiligheidsschakelaar
Dat je spanning terugvalt klopt bij een amazon. Daarom zit er ook een speciaal relais (startrelais voor LPG) die eerst een paar seconden gas geeft. Dit zorgt ervoor dat je kan starten want zodra de motor loopt heb je weer 12 volt en zal je gas installatie meedraaien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Fred van Wingerden (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
03-06-2013 19:45 #128194 door Fred van Wingerden (GAST)
Beantwoord door Fred van Wingerden (GAST) in topic werking van de veiligheidsschakelaar

"Rob Spoon" schreef:
Dan denk ik dat óf je relais ziek is, óf misschien dat één van de twee LPG kleppen ziek is (op de tank en bij de verdamper). ff checken of de kleppen 12V krijgen en klikken. Dan weet je of de kleppen goed zijn.


Op de gastank is er een klik en onder de motor kap ook bij het omdraaien van het contact. De 12volt moet ik nog even checken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Fred van Wingerden (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
03-06-2013 19:51 #128195 door Fred van Wingerden (GAST)
Beantwoord door Fred van Wingerden (GAST) in topic werking van de veiligheidsschakelaar

"René Minnebo" schreef:
Dat je spanning terugvalt klopt bij een amazon. Daarom zit er ook een speciaal relais (startrelais voor LPG) die eerst een paar seconden gas geeft. Dit zorgt ervoor dat je kan starten want zodra de motor loopt heb je weer 12 volt en zal je gas installatie meedraaien.


Klopt het ook dat er op de uitgaande pool van de veiligheidsschakelaar massa wordt gemeten ??? Alleen als er gestart wordt komt daar 6,5 volt op. Naar mijn idee klopt dat niet of gaat dat in mijn beleving niet op :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2013 23:19 #128201 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic werking van de veiligheidsschakelaar
Het probleem dat René minneboo beschrijft komt veel voor bij een Amazon.De spanning valt weg bij het starten .Dat hoort zo,maar dat mag bij de lpg installatie natuurlijk niet gebeuren.Je krijgt de motor dan moeilijk aan de gang als er geen lpg komt.Je hebt dan geen problemen als je eenmaal rijdt. Wanneer dat bij jouw Amazon zo is,moet je een extra relais monteren.Dat had het inbouwstation natuurlijk moeten doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Fred van Wingerden (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
06-06-2013 14:44 #128298 door Fred van Wingerden (GAST)
Beantwoord door Fred van Wingerden (GAST) in topic werking van de veiligheidsschakelaar

"Niek de Boer" schreef:
Het probleem dat René minneboo beschrijft komt veel voor bij een Amazon.De spanning valt weg bij het starten .Dat hoort zo,maar dat mag bij de lpg installatie natuurlijk niet gebeuren.Je krijgt de motor dan moeilijk aan de gang als er geen lpg komt.Je hebt dan geen problemen als je eenmaal rijdt. Wanneer dat bij jouw Amazon zo is,moet je een extra relais monteren.Dat had het inbouwstation natuurlijk moeten doen.


Weet iemand wat voor en relais dit moet zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Fred van Wingerden (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
23-06-2013 12:49 #128967 door Fred van Wingerden (GAST)
Beantwoord door Fred van Wingerden (GAST) in topic werking van de veiligheidsschakelaar
Gisteren de auto opgehaald bij de gasboer, er is een relais vervangen en de stroom is op een andere plaats gepakt. Nu start de auto koud op gas, voorheen was dat al moeizaam. Nu afwachten of het nu allemaal goed gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.