LPG uitbouwen

Lees meer
10-04-2013 21:47 #125957 door Maikel Groener
LPG uitbouwen is gemaakt door Maikel Groener
Ik heb een Amazon met daarin een LPG installatie.
Deze staat al sinds 1986 niet op het kenteken.
De tank en verdamper dateren van 1986.
De verdamper is lek.
De slangen zijn oud.
De tank is 27 jaar oud.
Kan ik het gas er zelf uit laten lopen of moet dat gedaan worden door een gerenomeerd bedrijf.
Wat moet ik allemaal verwijderen om hem weer gewoon op benzine te laten rijden.
Kortom wat moet weg en wat moet ik reviseren (Stromberg bijvb).
En heeft iemand belang bij een tanksteun en vulventiel.

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2013 22:27 #125961 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic LPG uitbouwen
Je kunt de hele gasinstallatie uitbouwen, dus: gastank, vuldop, vulslang, gasleiding van tank naar verdamper, gasslang van verdamper naar gasmengstuk, de verdamper, het gasmengstuk, bijbehorende bedrading incl. veiligheidsrelais en evt. 'diodesetup'. Ook de benzineafsluiter kan er uit.

Of je zaken moet reviseren hangt af van de staat, de carburateur is in principe de enige die echt lijdt onder rijden op gas, dus het zou kunnen dat die versleten is. Maar je weet ongetwijfeld of de auto goed op benzine loopt, zo ja, mooi zo laten!

Wat je met de gedeeltelijk gevulde gastank moet doen weet ik niet, je zou hem ergens op een open veld rustig leeg kunnen laten lopen, ik zou niet weten wat de officiele manier is om zo'n tank af te voeren..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.