Volvo Amazon LPG/Benzine schakelaar kapot

Lees meer
09-03-2013 11:30 #124424 door Jens Mulderman
Volvo Amazon LPG/Benzine schakelaar kapot is gemaakt door Jens Mulderman
Beste Mede volvo liefhebbers,

Ik bezit nu al een aantal maanden een Volvo Amazon B18 en heb er erg veel plezier van. Al maak ik nog wel dure kilometers aangezien de LPG installatie nog niet functioneert.

Een tijd terug had ik een probleem met het elektrische controle kastje van de LPG installatie. Om toch te kunnen rijden met de auto, heb ik een schakelaar(zie bijlage) handmatig om gezet waardoor hij op Benzine reed. Het probleem zat hem in een vervuild contact en is inmiddels alweer verholpen door de garage.
Vervolgens heeft de auto een korte tijd op LPG gereden zonder problemen. Totdat de auto niet meer wou overschakelen van Benzine naar LPG (dit was in een periode waar het behoorlijk koud was en sneeuwde) toch was de motor temperatuur prima. Dus ik vermoede dat de handmatige schakelaar misschien niet was terug gezet door de garage medewerkers. Dus heb ik zelf de schakelaar weer om willen zetten, echter brak de plastic schakelaar af... Dus nu staat de schakelaar halverwege om en is afgebroken (zoals op de foto in de bijlage is te zien). Hij rijd nu wel prima op benzine maar op LPG helemaal niet. Ik vermoed dus dat ik er een nieuwe schakel kastje in moet zetten. Mijn vraag is dus, is dat het geval of zal het probleem ergens anders zitten ?

En als er een nieuwe kastje in moet, waar valt zoiets te halen?

Vriendelijke groette,
Jens Mulder

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-03-2013 02:29 #124465 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volvo Amazon LPG/Benzine schakelaar kapot
Beste Jens, ik ben bang dat je een andere schakelaar moet zetten, maar die zijn niet zo duur bij elke autoshop kun je wel een schakelaar krijgen voor gas benziene. (toggle schakelaar met midden posistie (rust posistie)).
Oude schakelaar mee naar de shop nemen heb je een geod voorbeeld.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-03-2013 10:51 #124471 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Volvo Amazon LPG/Benzine schakelaar kapot
Misschien heb ik er nog wel eentje voor je liggen.

Ga vandaag even kijken.

Dit is overigens een benzine afsluiter, deze zorgt ervoor dat er geen benziene door kan stromen als er op lpg gereden wordt. Misschien krijgt de motor nu lpg en benziene als je op lpg probeert te rijden? Carburateur wel helemaal leeg gereden voordat je overschakelde naar lpg? (benzine en lpg gaan niet zo goed samen). En als je de auto op lpg start ruik je dan wel lpg ? (lpg slang welke naar de carb gaat even los maken en snuffelen)


Groet Jeroen

-edit: ik heb er nog wel eentje maar deze heeft geen handmatige bediening. Mocht je interesse hebben stuur me dan maar even een pb-tje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.