Start Problemen LPG Volvo Amazon B18

Lees meer
06-01-2013 12:17 #122062 door Jens Mulderman
Start Problemen LPG Volvo Amazon B18 is gemaakt door Jens Mulderman
Hallo allemaal,

Ik heb recent een Volvo Amazon op LPG gekocht en heeft een tijd lang goed gewerkt. Maar nu wil die niet meer starten.

Altijd als ik de auto op contact heb staan, branden de led lampjes van het het LPG apparaatje maar nu dus niet meer. Enkel als ik de auto start (dus waneer de start motor werkt, branden er wat ledjes op, maar zodra de motor stationair gaat lopen en de start motor dus uit gaat. valt het LPG apparaatje ook uit. De motor zelf blijft nog zon 30 a 40 seconden draaien en dan valt die uit. Ik denk dat er geen LPG of benzine in de motor komt omdat het LPG Apparaatje klaarblijkelijk geen energie krijgt .
Het vreemde is dat als de auto op contact staat, of stationair draait voor die paar seconden. dan functioneren alle ander elektrische dingen wel, zoals lampen, ruitenwissers etc. Toch heb ik voor de zekerheid alle zekeringen van de auto, en LPG installatie doorgemeten en die functioneren allemaal nog. Verder zit er ook nog genoeg LPG in de tank en de accu is nog opgeladen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen ?

Vriendelijke groette, Jens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2013 13:30 #122068 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic Start Problemen LPG Volvo Amazon B18
Hallo Jens,
Het is in pricipe vrij simpel,zodra je het kontact aanzet en de keuze schakelaar staat op lpg stand ,dan komt er via het veiligheidsrelais of ook wel inductie relais genoemd ongeveer 2a3seconde spanning op je gasafsluiter gezet waardoor je de kans krijgt om te starten.Zodra de motor loopt ,neemt de inductie spanning toe en zorgt ervoor dat het relais op blijft.
Dus ik zou het in de voeding van je keuze schakelaar zoeken want als deze niet in orde is ,kan je hem al niet op lpg zetten.
Gr Jan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2013 20:33 #122084 door Jens Mulderman
Beantwoord door Jens Mulderman in topic Start Problemen LPG Volvo Amazon B18

"Jan Oudijk" schreef:
Hallo Jens,
Het is in pricipe vrij simpel,zodra je het kontact aanzet en de keuze schakelaar staat op lpg stand ,dan komt er via het veiligheidsrelais of ook wel inductie relais genoemd ongeveer 2a3seconde spanning op je gasafsluiter gezet waardoor je de kans krijgt om te starten.Zodra de motor loopt ,neemt de inductie spanning toe en zorgt ervoor dat het relais op blijft.
Dus ik zou het in de voeding van je keuze schakelaar zoeken want als deze niet in orde is ,kan je hem al niet op lpg zetten.
Gr Jan.


Bedankt voor uw snelle reactie, volgens mij is dat inderdaad de oorzaak van het probleem. Alleen blijft het moeilijk om er achter te komen waarom de LPG keuze schakelaar geen voeding krijgt, aangezien alle zekeringen wel gewoon functioneren. Maar ik zal in ieder geval nog even goed naar kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.