pierburg 175

Lees meer
03-01-2013 20:09 #121953 door J. Strijk
pierburg 175 is gemaakt door J. Strijk
Hallo, ik heb een lpg installatie ingebouwd in een volvo met een pierburg175 carburateur, nu wil ik een gasnaaldliftsysteem hierop toepassen alleen vind ik op dit forum een uitgebreide beschrijving met een stromberg of een su carburateur. Is er iemand die een goed werkend systeem heeft op een pierburg? De bouw is toch net wat anders ik heb namelijk ook nog een zenith in de schuur liggen die erg op een stromberg lijkt, maar ik kom er niet uit wat betreft het aansluiten van de vacuumslang en het eventuele dichtmaken van gaatjes in de carb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2013 12:04 #121991 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic pierburg 175
Het zou handig zijn als je de vraag wat kunt verduidelijken : om welk type volvo en welk(e) type(n) carburateur(s) gaat het precies? "Pierburg175" en "een zenith die erg op een stromberg lijkt" is verwarrend.

Voor zover mij bekend zijn door Volvo alleen de volgende carburateurs gebruikt :
vroege B18A - 1x Zenith 36VN
latere B18A - 1x Zenith-Stromberg 175-CD2/CD2S
B18B/D - 2x SU
B20A - 1x Zenith-Stromberg 175-CD2S
B20B - 2x SU (2x Zenith-Stromberg 175-CD2SE op Amerikaanse versies ivm milieueisen)

Ik vermoed dus dat die "zenith die erg op een stromberg lijkt een Zenith-Stromberg 175 is (exacte type staat bovenop het deksel aangegeven) - informatie daarvoor heb je kennelijk al gevonden.

"Pierburg175" zal mogelijk een variant daarvan zijn (afkomstig van een andere auto ?), maar zonder foto wordt het moeilijk .......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2013 12:19 #121993 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic pierburg 175
Volgens mij is een Pierburg 175 een carburateur met zo'n geel dopje en is die terug te vinden op sommige carburateur motoren (oa B23A, B230A) in de 240-serie.
Ook hier kun je zo'n gasnaaldliftsysteem op maken.
Zie volvolvo.nl/threads/11999-B23A-P ... odificatie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-01-2013 06:36 #122025 door J. Strijk
Beantwoord door J. Strijk in topic pierburg 175
Klopt een met een geel dopje,maar in het verhaal waaraan jij refereert word niet duidelijk of je nu een of twee vacuumaansluitingen moet maken, verderop werden er weer fotos van een su getoond. Ik heb ook een keer op een andere side gelezen dat bij de plunjer een o ring werd geplaatst en een gaatje in de carb werd afgedicht,dit ging trouwens weer over een stromberg,die toch weer anders is opgebouwd,mijn vraag is dus nog steeds hoe moet dit exact bij een pierburg 175 uitgevoerd worden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-01-2013 11:56 #122032 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic pierburg 175
Zonder vervelend te willen doen, denk ik nog steeds dat hier carburateur typen door elkaar gehaald worden.

Je schrijft dat in de link van Lars "....... en verderop werden er weer foto's van een su getoond".
Dat is een vergissing : in de link/thread waarnaar Lars verwees worden verderop foto's van een Zenith-Stromberg CD-2 getoond ..... (is ook duidelijk op het deksel te lezen).

Met de Pierburg175 uit de 240-serie kan ik je helaas niet helpen.

Bij een Zenith-Stromberg 175 CD-2(S/SE) is er naar mijn weten geen sprake van gaatjes afdichten of O-ringen plaatsen, maar gaat het precies zoals op de genoemde foto's aangegeven is. Andere wijzigingen moeten daar sowieso niet toegepast worden, want dat zou ook de werking op benzine beïnvloeden ....

Verder vraag ik me dus af wat voor type die "zenith die erg op een stromberg lijkt" is, die je ook nog hebt liggen ......?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2013 12:19 #122063 door J. Strijk
Beantwoord door J. Strijk in topic pierburg 175
Nog een keer ik heb een zenith en een stromberg los op de werkbank liggen maar een pierburb op de auto de verhalen op verschillende sites gaan over zenith stroberg en su maar nergens vind ik een duidelijke oplossing voor een pierburg.Misschien had ik de andere types niet moeten noemen maar die heb ik gebruikt om hier in de schuur overeenkomsten te vinden maar ik kom er niet uit,de pierburg heeft boven het membraam een huis wat in tweeen kan gedeeld,terwijl stromberg/zenith een deel is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2013 12:36 #122064 door J. Strijk
Beantwoord door J. Strijk in topic pierburg 175
Alsje lpg sproeiernaald stromberg 175cd intikt op het forum kom je bij het verhaal met een oplossing: een vacuumaansluiting in het bovenste punt net onder het dopje, inwendig een gaatje afsluiten en een o ring plaatsen,het word gebracht als een oplossing waar de gebruiker tevreden over is alleen hoe nu in de praktijk toepassen op een pierburg 175?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2013 22:21 #123330 door Rob Postema (GAST)
Beantwoord door Rob Postema (GAST) in topic pierburg 175

inwendig een gaatje afsluiten en een o ring plaatsen,


Ik ben er nog steeds niet achter waar die O-ring dan geplaatst moet worden.
De rest van het verhaal is duidelijk.
Iemand het verlossende antwoord?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.