raar geluid als de ama op contact gezet wordt (lpg)

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-11-2012 08:32 #120662 door Jeroen Visser (GAST)
raar geluid als de ama op contact gezet wordt (lpg) is gemaakt door Jeroen Visser (GAST)
Dag,

sinds enige tijd is er wat raars aan de hand als ik de auto wil starten op lpg. Normaal gesproken zet ik de sleutel op de contact stand, hoor pssssssssssss gevolgd door een tik en starten lopen.

De laatste tijd is de psssssssss verdwenen en hoor ik na een korte pauze alleen de tik nog. Als ik nu dus start duurt het even voordat hij loopt. Ik neem aan dat dit komt doordat het systeem zich niet met lpg vult en dit pas doet als ik de auto daadwerkelijk start.

Iemand een idee waar ik dit kan zoeken, ik heb alle afsluiters bekeken en nagezien of ze een goede aarde hebben, dit lijkt allemaal het geval dus ik snap het niet helemaal.

Thanks!

Groet Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-11-2012 13:10 #120669 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic raar geluid als de ama op contact gezet wordt (lpg)
Beste Jeroen, ik heb het zelfde probleem met een OMVL verdamper.
Deze komt van een B20E af die op benziene starte en dan autmatiesch overschakelde naar gas.
Ik heb tot nu toe niet kunnen vinden wat ik mis aan deze verdamper er moet iets zijn wat het choken van de verdamper tegenhoud.
Heb jij ook een OMVL verdamper? Zo ja als je vind wat het is laat het even weten op dit forum.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-11-2012 14:02 #120671 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic raar geluid als de ama op contact gezet wordt (lpg)
Dag Johan,

ik heb geen OMVL maar een lovato. Het gekke is dat het bij mij altijd wel "gesist" heeft maar sinds een paar weken hier mee opgehouden is. Ik heb net even gekeken maar volgens mij werken alle afsluiter naar behoren. Dit ook omdat hij wel lpg krijgt als ik start (duurt wel even). Ik snap dan ook niet wat er elekrisch gezien anders is als de motor loopt dan als hij op contact staat.

Maar mocht ik het gevonden hebben zal ik het zeker even posten.

Groet Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-11-2012 19:44 #120685 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic raar geluid als de ama op contact gezet wordt (lpg)
De tik is dat de kleppen zich weer sluiten nadat er even gas heeft gestroomd.
Het veiligheidsrelais zorgt dat er inderdaad even gas komt om op te starten.
Voor Johan wellicht niet van toepassing, maar hier in NL op dit moment wel.
Zou het wel of niet hoorbaar kunnen zijn van het pssssst kunnen komen door de buitentemperatuur?
Dat als het kouder wordt dat je het dan niet hoort?

Ik vermoed dat er al wel gas heeft gestroomd. Ik denk namelijk dat hij zo is aangesloten dat de kleppen geen spanning krijgen tijdens het starten en er dan dus geen LPG stroomt. Kan het niet gewoon zijn dat hij door vocht en kou iets slechter start?

Als test kun je even een lampje op de afsluiters aansluiten en kijken of die even gaat branden als je het contact aanzet en wat die doet als je start.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-11-2012 00:45 #120694 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic raar geluid als de ama op contact gezet wordt (lpg)
Beste Jeroen,

Ik heb twee stelschroeven op mijn gasverdamper en 1 daarvan is een stationair en de andere schroef deed bij mij eerst helemaal niets , ik heb die stelschroef er helemaal uitgederaaid en dat leek veel op een sproeier.

Ik heb de sproeier doorgeblazen en kon daarna de hoeveelheid gas afstellen die er vanaf de afsluiter naar de carburateur ging.

Mijn auto startte voorheen altijd slecht op lpg en ik moest altijd eerst een paar keer de sleutel eerst omdraaien om genoeg gas naar de carburateur te verzamelen zodat hij beter startte , na de afstelling waarbij ik dus meer gas liet lopen naar de carburateur start hij nu vrijwel direct en hoor je nu dus ook duidelijk gas gesis bij het openen van de afsluiter.

Groet Mark

Ps je kan ook teveel laten stromen zodat hij verzuipt in het gas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-11-2012 12:27 #120701 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic raar geluid als de ama op contact gezet wordt (lpg)
Dank voor de reacties!

Mark ik denk dat je de koe bij de horens gevat hebt. Ik ben na het plaatsen van de ATF meter flink aan het stoeien geweest om de correcte ratio te krijgen. Gezien ik deze het belangrijkst vind tijdens het rijden en niet bij stationair heb ik de "hoofdafsteller" flink moeten uitdraaien om niet te arm uit te komen tijdens het rijden. Stationair kwam ik veel te rijk uit en heb dan ook de stationairafsteller (messing in mijn geval) nagenoeg helemaal ingedraaid. Het lijkt me dan ook gelijk de oorzaak dat gas er niet langs kan tijdens het starten.

Als het weer vandaag nog een beetje bij gaat trekken zal ik dit eens proberen.

Groet Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-11-2012 01:08 #120762 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic raar geluid als de ama op contact gezet wordt (lpg)
Beste medeleden, bij mijn vorige verdamper die geen TT gasstukken aankon hoorde ik wel gas stromen wanneer ik het contact bediende. (ook hier op de Filippijnen)
Dus volgens mij moet er iets in de OMVL verdamper zitten wat gaschoke blokkeert als deze in combenatie met een injectionmotor wordt gebruikt die op benziene start en automatiesch overschakelt naar gas.
Maarwat is dat? Dat is voor mij de grote puzzel.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-12-2012 04:07 #120930 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic raar geluid als de ama op contact gezet wordt (lpg)
Beste allen, fout gevonden na een tip van Vogelgas, bij mij stond de restrictie t.b.v. de choke dicht (kleine schroefje boven stationair schroef, schroef met veer) deze een slag opengedraaid en ik hoor nu gas stromen.
Bij het vorige systeem kon deze restrictie dicht blijven doordat ik op benziene starte en automatiesch overschakelde naar gas.

groetjes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-12-2012 09:20 #121072 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic raar geluid als de ama op contact gezet wordt (lpg)
Het is bij mij idd hetzelfde. Koperen stelschroef (stationair stelschroef) te ver ingedraaid.

Probleem opgelost alleen is helaas mijn lambdasensor retour, dus ik kan niet zien wat het met de afstelling doet, voorlopig nog maar even langer starten.

Iedereen dank voor het meedenken.

GRoet Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.