lpg uitbouw

Lees meer
30-10-2012 14:49 #119677 door Frans Pars (GAST)
lpg uitbouw is gemaakt door Frans Pars (GAST)
Hej, was even nieuwsgierig,

Redelijk voorbarig maar gezien het zo maar eens zou kunnen dat we over onze oude Volvo's MRB moeten gaan betalen en ik een mooi lpg tank achterin heb liggen (Volvo Amazon 122S 1966) Ik rijd niet gek veel kilometers, max 5000 per jaar.

Nu heb ik veel plezier van de lpg tank en vooral van de lpg prijs en ondervind weinig problemen met de lpg installatie.
Af en toe wat slecht starten en juiste stationair afstelling op LPG en benzine is soms wat lastig te bepalen, maar grootste nadeel (is heel relatief) is de ruimte die ik kwijt ben (in het kofferbak en ook motorruimte = mijn eigen visie he ;) )

Stel je voor als ik de tank wil laten verwijderen?
laat je dit dan doen? of kan je dit eventueel zelf doen? (lijkt mij wel gevaarlijk met de gasdampen/vloeistof)
moet je de auto dan weer laten keuren bij de RDW om de LPG kwalifcatie van je autopapieren af te krijgen?

Afijn een lang verhaal maar was toch benieuwd.

Groeten
Frans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2012 15:47 #119680 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic lpg uitbouw
Alle lpg gerelateerde onderdelen zal je moeten verwijderen, alleen de koperen gasleiding tegen de bodem aan mag blijven.
het rdw zal de auto willen zien om te controleren of alles er echt uit is.
Het complete kenteken wordt ingenomen en je krijgt een nieuw deel 1,2,3 .
Het rdw rekent voor deze keuring.
Ik denk dat het rdw het druk gaat krijgen met deze keuring, goed voor het milieu :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.