123/LPG uit productie

Lees meer
19-10-2012 10:41 #119268 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 123/LPG uit productie
De melding komt van Albertronic zelf. Helaas.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-11-2012 17:51 #119822 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 123/LPG uit productie
bump! er zijn toch wel meer gebruikers van dit mooie product wat helaas niet meer gemaakt wordt? Ik ben bezig een beveiliging te ontwikkelen om ervoor te zorgen dat de mijne niet weer stuk gaat.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-11-2012 20:46 #119828 door Davy Rutten
Beantwoord door Davy Rutten in topic 123/LPG uit productie
Hoe gaat je dat doen, Rob?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-11-2012 23:32 #119839 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 123/LPG uit productie
De relais die met het starten geschakeld worden, kunnen een forse piek maken in de voedingsspanning. Die kan weggenomen worden met diodes. Verder komt er een beveiliging op de klep zelf.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
05-06-2013 22:46 #128277 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic 123/LPG uit productie
Hoi,

Jammer dat het 123 verhaal geen succes geworden is! Maar ik heb gehoord/gelezen dat er ook bedrijven zijn die spullen verkopen om gasinjectie in oldtimers te bouwen. O.a BS-autotune doet dat. Heeft iemand ervaring met het inbouwen er rijden van zo'n installatie?

Groet,

Mathieu.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-06-2013 23:25 #128708 door Ferdy Jongerden
Beantwoord door Ferdy Jongerden in topic 123/LPG uit productie
Hallo Mathieu, het is een eenmalige investering die veel plezier oplevert. Ik rijd al enkele jaren met een megasquirt en gasinjectie rond. Het systeem is betrouwbaar mits degelijk ingebouwd. Voor het aansturen van gasinjectoren heb ik iets moois ontwikkeld dat gebruikt kan worden in combinatie met een megasquirt. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2014 10:11 #136005 door Twan Vinders
Beantwoord door Twan Vinders in topic 123/LPG uit productie
Ben van plan een eenvoudige uitvoering hiervan te gaan maken.
namelijk gewoon handbediend vanaf het dashboard méér of minder gas.
controle via een lambdasonde en een air/fuel ratiometer.
Dan zie je precies wat je doet, staat ie goed staan laten, ga je met de caravan de bergen in, rijker zetten, berg àf wind in de rug armer zetten en klaar is kees.
Soms is eenvoudig béter !!
Indien er liefhebbers zijn : melden !!
Kan nu nog niet zeggen wat 't gaat kosten maar zal zéker stuk goedkoper zijn dan de 123gas en als er een storing is, ben je dat zèlf !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2014 10:19 #136007 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 123/LPG uit productie
Heren, hebben jullie al eens gekeken naar een Emmegas DEG-103

Op het Citroen DS forum lees ik daar goede ervaringen mee, en volgens mij nauwelijks anders dan 123/LPG, alleen goedkoper.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2014 13:33 #136019 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic 123/LPG uit productie

volgens mij nauwelijks anders dan 123/LPG


Niet helemaal :
- Emmegas DEG-103 stuurt de LPG-klep uitsluitend aan op basis van (narrow-band) lambda signaal,
- 123/LPG gebruikte naast (narrow-band) tevens RPM en vacuum signaal
- er is ook systeem dat werkt uitlsuitend op vacuum signaal
- en er zijn diverse systemen die werken op basis van (narrow- of wide-band) Lambda, RPM en TPS (throttle position sensor).

De laatsten zijn meer vergelijkbaar met 123/LPG, zij het dat een TPS lastiger is aan te sluiten op onze carburateurs, daarom was 123/LPG uniek (voor oldtimers).

Emmegas geeft dus een beperktere regeling, die niet onder alle rijomstandigheden goed/optimaal kan werken ....

Ik ga een BRC/BLOS gasmixer uit proberen : een niet-electronisch systeem dat op hetzelfde constant vacuum principe werkt als een Zenith-Stromberg of SU carburateur .....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.