oudere LPG tank inbouwen (gehele installatie)

  • luuk verburgh (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
19-05-2012 07:48 #113774 door luuk verburgh (GAST)
oudere LPG tank inbouwen (gehele installatie) is gemaakt door luuk verburgh (GAST)
Op Marktplaats kom je wel eens gebruikte complete LPG installaties tegen voor een Amazon. Nu zal dat een flinke duit schelen als je zelf de meeste voorbereidingen doet. (of laat doen zoals in mjn geval door een goede monteur)
Mag je een oudere LPG tank nog wel inbouwen? Welke restricties zijn er? Ik stel deze vraag omdat ik liever een benzine Amazon koop ivm met enerzijds de aanschafprijs en anderzijds dat die niet als kilometervreter is ingezet.
Ik kon laatst een complete installatie kopen voor 75 euro bijvoorbeeld.

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-05-2012 15:31 #113783 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic oudere LPG tank inbouwen (gehele installatie)
Tank mag niet ouder zijn dan 5 jaar dacht ik en alle slangen mogen niet ouder dan een jaar zijn.
T kromme is wel dat je een installatie van 10 jaar oud in een al bestaande lpg auto mag plaatsen want dan hoeft ie niet meer extra gekeurd te worden..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-05-2012 20:27 #113824 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic oudere LPG tank inbouwen (gehele installatie)
EN je hebt bij de tank een certificaat nodig.
Veelal zit dit er bij gebruikte installaties ook niet bij.
Meer info www.vogelsautogas.nl/inbouwvoorschrift/

Over het algemeen zijn dat soort gebruikte installaties alleen geschikt voor inbouw in auto's waar al LPG op kenteken staat.
Maar goed, ik denk dat je je wel moet afvragen of je dit wel wilt.
De LPG leiding en slangen zou ik sowieso vervangen. Eigenlijk is alleen het tankframe echt goed herbruikbaar.
Bovendien heb je een nieuwe doe-het-zelf LPG inbouw set voor zo rond de 600 euro.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-05-2012 22:51 #113831 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic oudere LPG tank inbouwen (gehele installatie)
Een jonge gebruikte gasinstallatie lijkt me best interessant, is maar een fractie van de nieuwprijs. Leidingen en slangen zeker nieuw maken, maar dat zijn de grootste kosten niet.

Waarom niet zou ik zeggen, als je maar zeker weet dat de boel gasdicht is (langs APK station om even te laten snuffelen zou ik aanraden)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-05-2012 08:50 #113841 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic oudere LPG tank inbouwen (gehele installatie)
Voor een auto waar al LPG op kenteken staat is dat inderdaad waar.
Zo heb ik voor 100 euro een ringtank gekocht van 67 liter van een jaar oud die de 20 jaar oude tank in mijn combi gaat vervangen.

Maar voor een auto die nog via de RDW moet heeft het niet zoveel zin, tenzij je het tank certificaat erbij krijgt.
Zit dat er niet bij, dan moet je alsnog een nieuwe tank kopen en dat is al 300 euro. Dan nog 50 euro voor los spul en slangen.
Een complete gebruikte installatie koop je voor 75 a 150 euro?
Dan bespaar je dus ongeveer 150 euro door een gebruikt frame, buitenvuller, afsluiters, bedieningsschakelaar, veiligheidsrelais en verdamper te nemen.
Het blijft natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar ik ga met dat verschil voor nieuw.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.