elektrische aansluiting lpg-installatie

Lees meer
21-03-2012 17:44 - 22-03-2012 18:27 #111854 door Pieter van Duppen
elektrische aansluiting lpg-installatie is gemaakt door Pieter van Duppen
Hoi,
Wie kan mij helpen met de elektrische aansluiting van mijn gasinstallatie?
In het relais zitten 3 aansluitpunten die ik niet meer weet: de “ +” , de groene draad en een van de paarse draden (een paarse draad zit op de verdamper aangesloten; de andere paarse draad (?) zit op dezelfde positie in het relaisblok; het is de paarse draad met het witte stekkerblokje; het lijkt of die aangesloten is maar dit is niet het geval).
Vervolgens weet ik niet hoe de rode en zwarte draad bij de lpg-tank aangesloten moeten worden.
Klopt het dat er op de keuzeschakelaar slecht twee draden aangesloten zitten?

Zie bijgaande foto’s (Ik heb 1 foto, die met het schema verwijderd wegens een storende fout hierin. dat is ook mede de reden dat ik er zonder hulp niet uitkwam) In plaats hiervan heb ik het juiste schema toegevoegd zoals ik dat op internet gevonden heb)
E.e.a. is in overeenstemming met het antwoord dat Erik onderstaand heeft gegeven

Groet, Pieter



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-03-2012 18:21 #111857 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic elektrische aansluiting lpg-installatie
Hallo Pieter,

De groene draad aan de - aansluiting van de bobine aansluiten.
De tweede paarse draad met de rode draad van de gasklep op de gastank verbinden
De zwarte draad van de gasklep op de gastank met chassis (aarde/min) verbinden
De '+' aansluiting van het relais moet naar een +12V aansluiting die zowel tijdens starten als tijdens contact voorzien wordt van 12V. Als het contact uitgezet wordt dient er geen spanning meer te staan. Neem bijvoorbeeld de plus-aansluiting van de bobine, als je daarbij kunt.

Het klopt niet dat er slechts twee draden op de keuzeschakelaar zitten; zouden er 3 moeten zijn. Er ontbreekt een +12V voedingsdraad (bijvoorbeeld vanaf de plus-aansluiting van de bobine).

Als je er op deze manier niet uitkomt zou ik een standaard schema van een LPG installatie erbij pakken, zodat je ook weet welke draad waarvoor dient. Dan kom je er met wat logica zelf ook wel uit.

Moraal van dit verhaal: label je draden voordat je ze los trekt, scheelt een hele hoop uitzoekwerk bij het opbouwen van je auto ;) (schilderstape en een watervaste stift werkt snel, makkelijk en blijft goed leesbaar)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-03-2012 18:29 #111859 door Pieter van Duppen
Beantwoord door Pieter van Duppen in topic elektrische aansluiting lpg-installatie
Hoi Erik,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik weet niet waarom ik hier met de demontage zo slordig mee omgegaan ben.
Ik ga hiermee aan de slag.
Groeten, Pieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.