OMVL verdamper tinestechniek gasstukken

Lees meer
24-02-2012 11:07 #110990 door Johan Geers
OMVL verdamper tinestechniek gasstukken is gemaakt door Johan Geers
Ik wil mijn B20 met twee carburators van Tinestechniek gasstukken voorzien en een OMVL verdamper.
Ik wil daarbij de twee gasuitgangen die op de OMVL verdamper zitten naar ieder een gasstuk brengen.
Mijn vraag is moet ik in de gasslangen naar de gasstukken op de carburators nog troggelafsluiters plaatsen of kan ik rechtstreeks vanaf de OMVL verdamper naar de gasstukken.

b.v.d. voor de reacties

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2012 11:09 #110991 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic OMVL verdamper tinestechniek gasstukken
Om welke carburateurs gaat het? Ik denk dat je inderdaad slangen nodig hebt met stelschroeven, of ze moeten op de OMVL verdamper ingebouwd zitten. Waarschijnlijk kan TinusTechniek je daar ook aan helpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2012 11:24 #110993 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic OMVL verdamper tinestechniek gasstukken
Twee uitgangen, twee slangen, twee stelschroeven, twee carbs...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2012 09:56 #111045 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic OMVL verdamper tinestechniek gasstukken
Beste colega leden, ik heb nu mijn verdamper vervangen voor een OMVL verdamper de carburateurs moet ik nog vervangen.
Ik moet nu mijn troggelafsluiter in de slag wel erg ver dicht draaien om een goed lopende motor te krijgen.
De motor is voorzien van een K nokkenas en er zit een cilderkop op van ee B20E.
Kan ik niet uit de voeten met een Tstuk met een regelafsluiter in de aanvoerslang iemand hier ervaring mee.
Ik doe deze exersitie omdat de enkele carburateur te veel speling heeft op de as van de gasklep en het dubbel set heeft dat niet. (aanzuig van valse lucht via de klepas).
Heeft hier iemand ervaring mee?
Je moet weten ik woon op de Filippijnen en onderdelen voor gas zijn hier niet voor het grijpen alswel LPG.
Het dichtsbijzijnde gasstation is 45 KM bij mij vandaan dus ik rijd het merendeel op benziene maar als ik daar in de buurt kom tank ik natuurlijk LPG.

B.v.d.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2012 10:00 #111047 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic OMVL verdamper tinestechniek gasstukken
Wasik vergeten te vertellen mijn auto is een 1966 amazone met een B20E blok met enkele carburator.
Loopt wel goed maar het vermogen is niet wat het kan zijn.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2012 11:43 #111053 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic OMVL verdamper tinestechniek gasstukken
Beste Johan.
dat de afsluiter meer dicht moet met de omvl kan kloppen.
De capaciteit van de omvl is immers groter terwijl de enkele carburateur met mengstuk er nog opzit.
De motor wordt nu voorzien van een groter gas-aanbod wat aangetrokken wordt d.m.v.motorvacuum.
dit vacuum of onderdruk heeft een grenswaarde.
Deze onderdruk wordt niet groter door andere spruitstukken, carburateurs e.d.
Wel door inlaatkelken en taps toelopende venturies, deze verhogen de doorstroomsnelheid.

De tinustechniek mengstukken zijn een goede keuze deze belemmeren de flow van de carburateurs minder door
De grote doorlaat en de centraal geplaatste gasverstuivers.

De omvl verdamper is ook een goede keuze, met zijn dubbele aansluiting een maximaal aangeleverde hoeveelheid gas naar de mengstukken.

Wil je hier maximaal van profiteren zul je per mengstuk 1 afsluiter moeten gebruiken.



Zelf meet ik dan met een schuifmaat de bout op t.o.v. het afsluiterhuis voor een synchroonafstelling, dit hoort natuurlijk aan de carburateur gemeten te worden maar met het gelijk in of uitdraaien van de afsluite

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2012 09:24 #111118 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic OMVL verdamper tinestechniek gasstukken
Beste leden, carbuarteurs geplaatst met de Tinus Techniek gasstukken.
Echter ik had geen twee smoorvetielen alleen een Tstuk met geintegreerde smoorklep.
Van dit T stuk de uitgangen gemeten deze bleken 8mm te zijn terwijl de Tinus Techniek gasstukken een inlaat hebben van 10mm.
Dus het was geen optie om dit T stuk te gebruiken.
Ik had nog een T stuk van 10mm dit met de smoorklep zo dicht mogelijk bij de gasstukken gezet.
Gevolg ik kan mijn gastoevoer alswel mijn stationair goed regelen, de auto uitgeprobeert heb aanduident meer vermogen en het gasgeven pakt goed op.
Dus mijn conclusie is, dat het niet nodig is om met twee slangen van de verdamper naar de gasstukken te gaan zolang je maar op het einde van de slang reduceert naar de gewenste 10mm van de gasstukken.
Op benziene pingelt de auto een beetje maar ik heb er benziene inzitten met een octaangehalte van 93 ik ga bij de volgende tankbeurt naar een hoger octaangehalte, kijken of dit helpt voordat ik aan de onsteking ga zitten rommelen.
Of moet met twee carburators een andere vooronsteking gehanteerd worden? Let wel B20E met twee carburators.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.