LPG in een 480 bouwen

Lees meer
16-02-2012 13:19 #110703 door Michel Uytewaal
LPG in een 480 bouwen is gemaakt door Michel Uytewaal
Goedendag,

Ik rijd nu al weer een poos met groot plezier een combi('66) voor dagelijks gebruik op gas. Omdat dit bevalt overwegen we nu voor mijn vriendin een 480 aan te schaffen. Ik wil hier graag ook lpg in, echter deze zijn lastig te vinden en daarom is mijn vraag voor wie het weet: 1 is dat überhaupt mogelijk (kan nu nog niet verzinnen waarom niet namelijk) en 2. zijn er mensen die hier ervaringen hebben met het rijden en/of (laten) inbouwen van lpg in een volvo 480? Alvast bedankt voor de reacties

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2012 14:04 #110704 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic LPG in een 480 bouwen
1. Dat is absoluut mogelijk. Een conventionele LPG installatie kan sowieso, een G3 installatie alleen van de 480's met bouwjaar 1995 en later. ( www.autogasinfo.nl/volvo-g3-lpg- ... aties.html )

2. Ik heb er geen ervaring mee. Wel neemt zo'n tank natuurlijk een flink deel van de bergruimte achterin in beslag, en die is bij een 480 al niet zo groot. Je kunt ook een LPG ringtank op de plek van het reservewiel plaatsen; maar uiteraard moet je dan het reservewiel nog ergens zien kwijt te raken in de auto..

Dus, ik zie geen problemen! Voor de turbo-versies is de LPG installatie wel een stuk prijziger dan voor de non-turbo's.. heb ik gelezen. Exacte nummers heb ik niet; maar voor zo'n 1200,- moet je al een heel eind komen. (nieuwe installatie).

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.