- Berichten: 112
Koud niet starten op LPG
- Wouter Stoop
- Offline
- Expert lid
LPG kop gemonteerd, nokkenastandwiel vervangen, 123-ignition gemonteerd, LPG verdamper gereviseerd en toch niet starten .
Als de motor koud is, moet ik volgens de LPG man 1x choken op het lpg/benzine schakelaar en dan starten voordat ik de klik hoor die je hoort na 2 seconden als je het contact aan zet . Maar de motor krijgt gewoon te weinig gas om te starten .
Voor die revisie moest ik 3x choken op de schakelaar en dan startte de motor wel. Nu als de motor koud is moet ik wel heel veel choken om de motor aan te laten slaan. Maar dit moet toch sneller en beter kunnen ?
Verdamper is afgesteld. Carburateur moet gereviseerd worden.
Als de motor warm is, dan slaat de motor gelijk aan. Hebben jullie de gouden tip?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Stoop
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 112
gesloten systeem . Misschien is het een probleem dat het een 6 Volt is ? Wel een omvormer naar 12 Volt , dus de LPG installatie wordt voorzien van 12 Volt . Is er nog een gebruikte carburateur te krijgen ? ( Zenith 34 VN ) .
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Stoop
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 112
Aansluiting van de LPG slang zit in het huis van de carburateur .
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 346
"Wouter" schreef:
Aansluiting van de LPG slang zit in het huis van de carburateur .
Dit is wel een vreemde plek, er zit normaal een LPG gasstuk óp de carburateur en onder het luchtfilter en het gas moet erin gezogen worden. De slang moet minstens bóven de venturi zitten!
Kun je eens een foto plaatsen van hoe het geheel aangesloten zit bij de carburateur?
Ik heb ook een enkele Zenith met een gasstuk erop en de auto start koud of warm altijd in een keer, zonder choken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mark Murre (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 211
Ik heb hetzelfde probleem met koud starten en weet dat dit bij mij te maken heeft met de afstelling van mijn verdamper.
Het is mij al eens gelukt om de verdamper met de twee stelschroeven die er op zitten zo te stellen dat hij ( ook als hij koud is) direct te laten lopen bij starten alleen liep hij weer niet zo mooi als de motor warm was dus ik denk dat ik mijn verdamper ga vervangen voor een omvl verdamper waar ik in het verleden altijd goede ervaringen mee heb gehad , ook bij min 10 graden onder nul starten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Stoop
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 112
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 346
en dat is nu precies de verdamper die ook ik heb!"Mark" schreef:
dus ik denk dat ik mijn verdamper ga vervangen voor een omvl verdamper waar ik in het verleden altijd goede ervaringen mee heb gehad , ook bij min 10 graden onder nul starten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Stoop
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 112
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.