wel rijden op benzine maar niet op LPG

  • luuk verburgh (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
24-11-2011 22:46 #108203 door luuk verburgh (GAST)
wel rijden op benzine maar niet op LPG is gemaakt door luuk verburgh (GAST)
Hi even een vraagje: ik ben vandaag een eind wezen rijden om een volvo 144 aan te schaffen maar helaas rijdt die niet op meer LPG maar wel op benzine. NU is het vreemde dat die altijd wel op LPG heeft gereden, maar na vandaag was er even geschakeld op benzine (lang niet gedaan, alleen af en toe starten maar niet rijden) en sinsdien rijdt die niet meer op gas. Lijkt wel of de motor aan wilt slaan, maar slaat ook weer gelijk af. Idee? Grote reparatie? Mijn idee is dat door de benzine de carburateur is vervuld en dat dit voor de benzine geen probleem is, maar wel voor het gas (???)

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-11-2011 01:29 #108206 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic wel rijden op benzine maar niet op LPG
Misschien stomme vraag maar je hebt toch wel eerst de benzine opgereden die nog in de carburateur zat voordat je de auto op gas hebt overgeschakeld ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2011 08:38 #108207 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic wel rijden op benzine maar niet op LPG
Carburateur vervuild kan, maar dan zou hij juist niet op benzine en wel op LPG lopen.
Het zou ook nog de klep kunnen zijn die de benzinetoevoer blokkeert.
Of natuurlijk een probleem in de bedrading van het LPG systeem wat toevallig nu is opgetreden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2011 09:56 #108210 door Zon
Beantwoord door Zon in topic wel rijden op benzine maar niet op LPG
Alleen een probleem bij starten of ook tijdens rijden?

Ik zou even testen: op benzine starten, tijdens het rijden switchen naar LPG en kijken of die blijft lopen (NB wel op een rustige weg doen...).
Dan weet je in ieder geval of het hele LPG circuit werkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2011 10:27 #108211 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic wel rijden op benzine maar niet op LPG
hee Luuk , toch weer een volvo :)

ik heb dit probleem ook eens gehad , bij mij was de benzine afsluiter kapot.
als er alleen op lpg gereden wordt dan corrodeert de benzine-afsluiter na verloop van tijd vast , althans de afsluitklep.
gevolg is dat je dan op 2 brandstoffen gelijktijdig rijdt.
en loop de bedrading en stekkers maar eens na rondom de electromagnetische brandstof-afsluiters.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • luuk verburgh (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
25-11-2011 10:34 #108213 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic wel rijden op benzine maar niet op LPG
hij start idd niet op lpg, maar wel op benzine. volgens de verkoper is de carb leeg gereden voordat er werd overgeschakeld naar gas. electra wertk m.i. want ik hoor allerlei klikjes en gesuis als die op lpg wordt gestart ;) dus electra is denk ik wel in orde. zie ook niets loszitten met stekkers enzo.
denk idd dat het iets is met dat die zowel op lpg als op benzine loopt. bedankt voor jullie suggesties.
en idd weer volvo :P eens een volvo altijd een volvo. kevers en mercedessen is toch niet echt mijn merk. en elke 6 maanden een andere auto blijft afwisselend ;)

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2011 10:45 #108215 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic wel rijden op benzine maar niet op LPG
Luuk, gefeliciteerd met je auto :)

maar ehh , je weet , wij zijn hier gek op foto"s .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • luuk verburgh (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
25-11-2011 11:30 #108217 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic wel rijden op benzine maar niet op LPG

"R. Brandt" schreef:
Luuk, gefeliciteerd met je auto :)

maar ehh , je weet , wij zijn hier gek op foto"s .


ik beslis vandaag of ik hem koop want het niet lopen op LPG kan dacht ik wel eens in de papieren lopen als je alles moet uitbesteden. Maar krijg de indruk van jullie dat het een kleinigheid is.
zodra die voor de deur staat volgen de foto's maar verwacht geen beauty!

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2011 13:05 #108223 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic wel rijden op benzine maar niet op LPG
dat maakt niet uit Luuk :lol:
een gebruikte auto heeft ook zijn charme.

maar ehh klopt.
dit kan nooit veel zijn , in het meest ongunstige geval is de verdamper stuk , dit verwacht ik niet.
ik denk de brandstof-afsluiter en of de electrische aansturing hiervan.

simpel te controleren door de gas/benzine schakelaar op gas te zetten , brandstofslang bij de carburateur losmaken en even de startmotor ronddraaien , als er dan benzine wordt doorgepompt is er dus een defect.

het klopt in dat geval dat er niet kan worden gestart op lpg , de motor krijgt gelijktijdig 2 brandstoffen en verzuipt als het ware.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • luuk verburgh (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
25-11-2011 18:25 #108248 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic wel rijden op benzine maar niet op LPG

"R. Brandt" schreef:
dat maakt niet uit Luuk :lol:
een gebruikte auto heeft ook zijn charme.

maar ehh klopt.
dit kan nooit veel zijn , in het meest ongunstige geval is de verdamper stuk , dit verwacht ik niet.
ik denk de brandstof-afsluiter en of de electrische aansturing hiervan.

simpel te controleren door de gas/benzine schakelaar op gas te zetten , brandstofslang bij de carburateur losmaken en even de startmotor ronddraaien , als er dan benzine wordt doorgepompt is er dus een defect.

het klopt in dat geval dat er niet kan worden gestart op lpg , de motor krijgt gelijktijdig 2 brandstoffen en verzuipt als het ware.

Oke bedankt , is dat veel werk om te repareren?? kan je die brandstof afsluiter makkelijk vervangen? (zit die in de carb?) :oops:

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.