LPG TANK

  • Ronald Stallmann (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-11-2011 21:30 #108170 door Ronald Stallmann (GAST)
LPG TANK is gemaakt door Ronald Stallmann (GAST)
kan ik mijn LPG tank uitbouwen en in een andere auto leggen en dan naar de pomp gaan en de tank vullen . ik ben met de auto bezig en wil ook graag testen of ie goed op lpg loopt . ik koppel de vulslang in zijn geheel los en wil de koperleiding naar de motor los halen op de tank . in mijn beleving zit er een klep op de tank die de toevoer afsluit . toch :shock:

groetjes RONALD

zweeds engels en duits gaat prima samen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2011 23:24 #108176 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic LPG TANK
Kan wel, mag niet. Is ook best zwaar trouwens, een tank met LPG. Kan je niet slepen of traileren? Als je de koppelingen van de koperen leiding losmaakt, moet je eigenlijk ook weer nieuwe flares, nieuwe koppelranden aan de slang maken. Hoop gedoe.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Stallmann (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-11-2011 07:33 #108177 door Ronald Stallmann (GAST)
Beantwoord door Ronald Stallmann (GAST) in topic LPG TANK
op een trailer kan ook wel . maar heb de tank er toch uit .om te verven . en denk ik even makkelijk te zijn . :)

groetjes RONALD

zweeds engels en duits gaat prima samen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-11-2011 08:04 #108178 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic LPG TANK
Doe dit ook gemiddeld 1x per jaar met een gasfles van een heftruck. Inderdaad wel zwaar!

Gebruik de fles icm een gaskacheltje in de garage. Goedkoper dan de campingflessen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-11-2011 09:52 #108179 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic LPG TANK
En wat betreft kleppen op de tank:

Op de uitgang van de tank zit een elektrische afsluiter, als daar de spanning af is kan er geen LPG uit de tank lopen.
Op de ingang van de tank zit een ventiel, zodat er wel LPG in kan via die kant maar niet meer eruit.

Tip: ik heb de gasleidingen nu twee keer losgemaakt, en ik sta er altijd van te kijken hoeveel gas er nog in de leidingen zit. Ik laat die leidingen altijd rustig leeglopen (goed geventileerd..), en dat kan echt minuten duren. Ik begin dan altijd te twijfelen of het ventiel en de elektrische afsluiter nog wel hun werk doen. Zeker de eerste paar minuten lijkt de gasstroom constant, terwijl ik zou verwachten dat de stroom geleidelijk af zou nemen. Dan weet je dat :)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-11-2011 16:22 #108189 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic LPG TANK
dat van die hoeveelheid gas klopt inderdaad Erik! ik heb me daar ook ooit door van de wijs laten brengen en heb de vulslang maar weer vastgeschroefd omdat ik het idee had dat de hele tank anders leeg zou lopen :shock:

goede tip dus voor een ieder die LPG leidingen losmaakt: het kan even duren voor ze leeg zijn!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Stallmann (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-11-2011 22:32 #108202 door Ronald Stallmann (GAST)
Beantwoord door Ronald Stallmann (GAST) in topic LPG TANK
Erik Ciesluk\n

En wat betreft kleppen op de tank:

Op de uitgang van de tank zit een elektrische afsluiter, als daar de spanning af is kan er geen LPG uit de tank lopen.
Op de ingang van de tank zit een ventiel, zodat er wel LPG in kan via die kant maar niet meer eruit.

dit had ik verwacht . maar nu weet ik het zeker . heb de tank er al onderuit en geverfd . ik vul m voor de helft . zodat ik kan testen of alles goed werkt . bedankt allen voor de raad . :)


groetjes RONALD

zweeds engels en duits gaat prima samen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Stallmann (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-12-2011 21:39 #109224 door Ronald Stallmann (GAST)
Beantwoord door Ronald Stallmann (GAST) in topic LPG TANK
heb de tank gevuld en er weer onder hangen en aangesloten . als ik overschakel naar lpg . klikt het relais op de tank en die voor de verdamper . maar die op de verdamper zelf niet ( krijgt wel stroom ) . maar geeft geen gas . kan ik die relais uit de verdamper schroeven zonder iets te slopen ?

groetjes RONALD

zweeds engels en duits gaat prima samen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Stallmann (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-01-2012 12:43 #109365 door Ronald Stallmann (GAST)
Beantwoord door Ronald Stallmann (GAST) in topic LPG TANK

"Ronald Stallmann" schreef:
heb de tank gevuld en er weer onder hangen en aangesloten . als ik overschakel naar lpg . klikt het relais op de tank en die voor de verdamper . maar die op de verdamper zelf niet ( krijgt wel stroom ) . maar geeft geen gas . kan ik die relais uit de verdamper schroeven zonder iets te slopen ?


heb m uitelkaar gehaald en wat aan gepield . weer aangesloten en hij werkt . nu rateld het veiligheids relais . als het kabeltje van de bobine los haal dan is het stil . maar alles werkt . :shock: . wat is het nut van dit kabeltje ?

groetjes RONALD

zweeds engels en duits gaat prima samen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2012 13:15 #109367 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic LPG TANK
Dan zit er iets niet goed aangesloten, of het relais is stuk. Ik denk het eerste.

Het veiligheidsrelais wordt bekrachtigd (en laat dan LPG door) als:
- Er 12V voeding op staat
- Er een signaal van de bobine komt (en dus de motor draait & de bobine z'n pulsen van de verdeler krijgt)

Dit relais zorgt er dus voor dat er alleen LPG de verdamper in kan lopen als de motor loopt en de bobine normaal z'n werkt doet; en is dus bedoeld als extra veiligheid (vandaar de naam..)

Eerst maar eens netjes nalopen of hij goed aangesloten is (genoeg schema's te vinden via google) en of het relais goed werkt..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.