- Berichten: 119
LPG TANK
- Ronald Stallmann (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
groetjes RONALD
zweeds engels en duits gaat prima samen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Stallmann (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 119
groetjes RONALD
zweeds engels en duits gaat prima samen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Gebruik de fles icm een gaskacheltje in de garage. Goedkoper dan de campingflessen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
Op de uitgang van de tank zit een elektrische afsluiter, als daar de spanning af is kan er geen LPG uit de tank lopen.
Op de ingang van de tank zit een ventiel, zodat er wel LPG in kan via die kant maar niet meer eruit.
Tip: ik heb de gasleidingen nu twee keer losgemaakt, en ik sta er altijd van te kijken hoeveel gas er nog in de leidingen zit. Ik laat die leidingen altijd rustig leeglopen (goed geventileerd..), en dat kan echt minuten duren. Ik begin dan altijd te twijfelen of het ventiel en de elektrische afsluiter nog wel hun werk doen. Zeker de eerste paar minuten lijkt de gasstroom constant, terwijl ik zou verwachten dat de stroom geleidelijk af zou nemen. Dan weet je dat
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
goede tip dus voor een ieder die LPG leidingen losmaakt: het kan even duren voor ze leeg zijn!
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Stallmann (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 119
En wat betreft kleppen op de tank:
Op de uitgang van de tank zit een elektrische afsluiter, als daar de spanning af is kan er geen LPG uit de tank lopen.
Op de ingang van de tank zit een ventiel, zodat er wel LPG in kan via die kant maar niet meer eruit.
dit had ik verwacht . maar nu weet ik het zeker . heb de tank er al onderuit en geverfd . ik vul m voor de helft . zodat ik kan testen of alles goed werkt . bedankt allen voor de raad .
groetjes RONALD
zweeds engels en duits gaat prima samen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Stallmann (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 119
groetjes RONALD
zweeds engels en duits gaat prima samen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Stallmann (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 119
"Ronald Stallmann" schreef:
heb de tank gevuld en er weer onder hangen en aangesloten . als ik overschakel naar lpg . klikt het relais op de tank en die voor de verdamper . maar die op de verdamper zelf niet ( krijgt wel stroom ) . maar geeft geen gas . kan ik die relais uit de verdamper schroeven zonder iets te slopen ?
heb m uitelkaar gehaald en wat aan gepield . weer aangesloten en hij werkt . nu rateld het veiligheids relais . als het kabeltje van de bobine los haal dan is het stil . maar alles werkt . :shock: . wat is het nut van dit kabeltje ?
groetjes RONALD
zweeds engels en duits gaat prima samen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
Het veiligheidsrelais wordt bekrachtigd (en laat dan LPG door) als:
- Er 12V voeding op staat
- Er een signaal van de bobine komt (en dus de motor draait & de bobine z'n pulsen van de verdeler krijgt)
Dit relais zorgt er dus voor dat er alleen LPG de verdamper in kan lopen als de motor loopt en de bobine normaal z'n werkt doet; en is dus bedoeld als extra veiligheid (vandaar de naam..)
Eerst maar eens netjes nalopen of hij goed aangesloten is (genoeg schema's te vinden via google) en of het relais goed werkt..
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.