Weber DGMS luchtfilter met LPG experimentje

Lees meer
25-09-2011 21:18 #106271 door Marijn de Koning
Weber DGMS luchtfilter met LPG experimentje is gemaakt door Marijn de Koning
Volgend weekend wil ik eindelijk mijn Weber DGMS carburateur monteren (eerst moest mijn scriptie af). :mrgreen:

Ik heb net al even een gaatje in het luchtfilter gemaakt om de LPG aan te sluiten en de boel gepast. Ik heb van verschillende mensen heb begrepen dat de LPG lastig af te stellen is met zo´n freeflow filter, omdat bij LPG de luchttoevoer eigenlijk een beetje geknepen moet worden. Ik ben daarom net even aan het knutselen geweest en heb een plastic bakje gemaakt voor in het luchtfilter, om daarmee de luchttoevoer te beperken. (Zie foto´s)

Als dit werkt zou ik daarna nog een wat stevigere definitieve oplossing kunnen maken. De bovenkant van het bakje zit waarschijnlijk net niet helemaal tegen het deksel gedrukt dus er zal sowieso wat lucht langs de bovenkant stromen. Mijn vraag is nu vooral, zou dit kunnen werken? Hoe hoog zou de temperatuur kunnen worden in het filter? En hoe hard zal de lucht doorstroom zijn? En hoeveel gaatjes zou ik dan in het plastic bakje moeten maken als eerste start afstelling?














Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-09-2011 21:30 #106272 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic Weber DGMS luchtfilter met LPG experimentje
Hallo M de Koning
Bij mijn Weber ,had ik hetzelfde luchtfilter,en ik kon hem op lpg alleen goed krijgen als ik de helft van mijn luchtfilter had afgeplakt.
Ik deed dit met ducktape ,werkte prima en later van een strookje aluminium een plaatje geknipt en de helft ermee afgedekt.
Gr Jan.
Ps, ik heb er nu een filter bij BCCP vandaan op .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-09-2011 22:11 #106275 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Weber DGMS luchtfilter met LPG experimentje
Bedankt voor de snelle reactie!
Dat is natuurlijk ook een goede optie met metalen plaatjes aan de buitenkant. Misschien ga ik dat ook nog wel proberen. Welk filter heeft u nu van de BCCP? Kunt u misschien een foto plaatsen of het typenummer opzoeken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-09-2011 11:37 #106282 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Weber DGMS luchtfilter met LPG experimentje
Beste Marijn,

Kijk eens op de site van Dries Bakkenes, hij levert een metalenrand die om het luchtfilter gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-09-2011 11:59 #106283 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Weber DGMS luchtfilter met LPG experimentje
Bedankt voor de tip, ik heb meteen even op zijn site gekeken, maar kon het artikel niet vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.