overzetten op LPG lukt plotseling niet meer....

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-07-2011 14:06 #104745 door
Hai!

Ik heb een Volvo Amazon. Afgelopen zondag start ik op benzine, zet over op gas, helemaal geen probleem, rijdt prima. 80 km gereden. Op de terugweg strat ik weer op benzine, ik ga eerste gas tanken en daarna zet ik over op gas. Maar het lijkt wel of ie geenLPG meer krijt, hij houdt in , meer en meer steeds langzamer ( op de snelweg) dus ik zet m terug op benzine, rijdt prima, ik prbeer nog tweekeerop gas te gaan rijden maar dan gebeurt steeds hetzelfde, hij gaat inhouden en heel steeds langzamer rijden.

Hebben jullie tips wat het probleem kan zijn zo plotseling?

Bedankt! Micky

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-07-2011 14:19 #104746 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic overzetten op LPG lukt plotseling niet meer....
Dat inhouden en steeds langzamer rijden is precies het gedrag wat je krijgt als de gastank leeg is.

Als er een draad los zou zijn gegaan van het veiligheidsrelais of gasafsluiter bij de verdamper zou de motor bijna meteen stilvallen (binnen 10 seconden), dus ik denk niet dat daar de fout zit.

Op de gastank zelf zit ook nog een afsluitklep, als die niet meer open gaat (door een slecht contact of draadbreuk bijvoorbeeld) heb je nog wel de gasleiding van tank naar motor vol met gas, dan krijg je dus hetzelfde gedrag als bij een lege tank, dus die is verdacht..

Ik zou dus eerst controleren of de afsluitklep op de gastank wel open gaat (met twee personen te testen: eentje schakelt tussen benzine en gas, de ander luistert in de kofferbak bij de klep).

(Gas tanken ging gewoon goed? Dus je weet zeker dat de tank gevuld is?)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-07-2011 16:29 #104749 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic overzetten op LPG lukt plotseling niet meer....

Als er een draad los zou zijn gegaan van het veiligheidsrelais of gasafsluiter bij de verdamper zou de motor bijna meteen stilvallen (binnen 10 seconden), dus ik denk niet dat daar de fout zit.


Eerst zal toch de vlotter leeg getrokken moeten worden... dus fout kan ook daar (veiligheidsrelais of gasafsluiter) toch ook zitten.

Hoor je wel of niet je afsluiters schakelen als je van benzine naar gas (en omgekeerd) schakeld? ( Dit hoeft niet met lopende motor anders hoor je t slechter)

Om te kontroleren of je gastank vol zit (neem aan van wel ander ben je sissend bij de pomp weggereden of heb je heel weinig hoeven af te rekenen) kan je bij je tank het aluminiumdeksel er afhalen (1 schroef in t midden van deksel) en op de mechanische meter kijken hoeveel % je vulling is.

Mocht je er niet uit komen ik woon redelijk in de buurt (omgeving dordrecht dus je zou langs kunnen rijden)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-07-2011 19:12 #104759 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic overzetten op LPG lukt plotseling niet meer....
Of je verdamper is stuk gegaan .
Gr Mark

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-07-2011 21:17 #104768 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic overzetten op LPG lukt plotseling niet meer....
Omdat het is gebeurd na op benzine te hebben gereden is de kans zeer wel aanwezig,dat de benzineafsluiter niet meer helemaal vanzelf dicht is gegaan.De auto loopt dan op lpg met een deel benzine.Dan krijg je ook de door jou beschreven symptomen.Maak de slang tussen de benzineafsluiter en de carburateur los en laat de motor met de schakelaar in de lpgstand lopen .Als er dan benzine wat benzine uit de slang komt,weet je hoe laat het is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-07-2011 09:59 #104783 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic overzetten op LPG lukt plotseling niet meer....
Goede tip van Niek!

Mocht dat het niet zijn:

Bevriest je verdamper wellicht. Heb je voldoende koelvloeistof, geen lucht in het systeem? Als hij dan nog bevriest gewoon iets meer anti-vries erin stoppen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.