Zelf gas inbouwen en RDW keuring

Lees meer
30-03-2011 12:29 #101877 door Rob Baeten
Zelf gas inbouwen en RDW keuring is gemaakt door Rob Baeten
Ik ga een tweedehands gas installatie kopen, tank is van 1999. Als ik hem nu helemaal inbouw volgens de voorschriften met een nieuwe vulslang en alle maten en afstanden o.k., hoe strafbaar ben ik dan als ik niet ga keuren bij de RDW en dus ook geen aantekening op het kenteken krijg maar het bij de volgende APK keuring aangeef. Wegen belasting betalen we niet meer, dus de staatskas doen we niets tekort.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2011 13:03 #101879 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Zelf gas inbouwen en RDW keuring
Handig:
www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/VT/LP...0LPG-inbouweisen.pdf

--> Als je de gasinstallatie, nu of later, laat keuren zal de tank worden afgekeurd omdat hij ouder dan 10 jaar is. (tenzij de tank later nog eens 'beproefd' is, maar dat is onwaarschijnlijk)

Het lijkt mij alleen om die reden niet verstandig om die installatie te kopen. Tenzij het eenvoudig is om de tank opnieuw te laten goedkeuren, maar ik weet niet wat ze testen en wat de kosten daarvan zijn. Is het niet beter om een installatie te vinden met een nieuwere tank? (of alleen een andere, nieuwere tank)

Bij mijn zoektocht naar een Amazon kwam ik er eentje tegen die wel een gasinstallatie had, maar dat stond niet op kenteken. Op de vraag hoe hij dat dan deed bij de APK keuring: elke twee jaar bouwde hij het complete systeem uit, liet de auto keuren, en bouwde daarna de hele gasinstallatie weer terug. Tja... [die auto heb ik maar laten staan]

'Normaal' zal het geen probleem zijn, maar je zult maar net -hier volgt een moeizaam verzekeringsverhaal-.. je snapt wel wat ik bedoel. Zelf inbouwen lijkt me goed te doen, maar gebruik dan gewoon goedgekeurde spullen en laat het netjes op kenteken zetten, zodat je daarmee geen risico loopt.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2011 13:22 #101880 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Zelf gas inbouwen en RDW keuring
Voor 525euro heb je al nieuwe pakketten, zo heb ik het ook ingebouwd, naar de keuring, en geen problemen gehad.

Zonder tankcertificaat gaat het je sowieso niet lukken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2011 22:35 #101898 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Zelf gas inbouwen en RDW keuring
Erik, Boele,
Bedankt voor jullie reactie. Ik ben overtuigd, k'ga gewoon een nieuwe set kopen dan ben ik van al het gedoe af.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2011 22:01 #102374 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Zelf gas inbouwen en RDW keuring
Heb zaterdag een nieuwe installatie opgehaald bij een bedrijf in Son bij Eindhoven, voor €500 was ik de gelukkige eigenaar> Nu nog inbouwen in het vader/zoon project, als hij volgend jaar zijn rijbewijs haalt dan heeft hij een stoere 4 cm verlaagde Amazon om de blits mee te maken.

Groeten, Rob

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-04-2011 20:00 #102425 door Michel Vastmans
Beantwoord door Michel Vastmans in topic Zelf gas inbouwen en RDW keuring
Gelukkige zoon met zo een vader. Wil je hem ook alle kneepjes van het vak leren Rob? Op die manier blijven er Volvo's rondrijden en met nog meer van die vaders is het bestaan van de VKV verzekerd!! Mooi,laat je zoon dit alvast lezen. We zijn nu al trots op hem!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2011 07:56 #102433 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Zelf gas inbouwen en RDW keuring
Bedankt Michel, moet ook heel stiekum wel toegeven dat het wel erg leuk is om deze wagen samen af te bouwen. Bovendien is het dan ook niet zomaar een wagen waar hij in gaat rijden, hij is er actief mee bezig geweest voordat het zover is. Misschien moet de VKV aan voordelige gezins abonnementen gaan denken, een soort clubhuis op kleine schaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2011 22:41 #102531 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Zelf gas inbouwen en RDW keuring
Hoe heet dat bedrijf in Son? Ik ga er dan ook een installatie halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-05-2011 23:04 - 22-10-2011 21:25 #102662 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Zelf gas inbouwen en RDW keuring
Hoi Niek,

Sorry voor de late reactie, k'ben een paar dagen weg geweest.

Mandigers LPG

Paul 0653583636

Ekkersrijt 3006

5692CA Son

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-10-2011 21:22 #107126 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Zelf gas inbouwen en RDW keuring
Ik ben begonnen met de inbouw en zit met twee vragen, kan iemand mij antwoord geven op het volgende.

- Het frame waar de tank op wordt bevestigd moet dit net als de tank horizontaal liggen of mag het onder een kleine hoek
staan met de horizontale lijn van de tank?
- De ontluchting van de tank mag dit geplaatst worden achter de tank in het hogere deel van de kofferbak tussen de
schokbrekers. Ik heb namelijk al eens een doorvoer gezien in de vloer net voor de benzinetank. Het nadeel hiervan
vindt ik dat het weer in de effectieve ruimte van de kofferbak zit en daardoor kwetsbaar.

Alvast bedankt.
Grt Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.