Informatie over LPG gevraagd!!!

  • Niek Rademaker (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-11-2010 17:13 #97841 door Niek Rademaker (GAST)
Informatie over LPG gevraagd!!! is gemaakt door Niek Rademaker (GAST)
Goedenmiddag,

Ik zit er over te denken om LPG in te laten bouwen in mijn Amazon met B18 Zenith/Weber.
Door verandering van baan (auto zaak weg) ga ik mijn Amazon gebruiken voor woon/werk-verkeer.

Ik heb wat vragen over gebruik en ombouw naar LPG, hieronder wat punten;

Hebben jullie info over;

- het gebruik op LPG
- waar inbouwen (wie doet het netjes voor een normale prijs)
- hoe duur inbouwen ongeveer
- moet er een andere carburateur op
- klepzittingen
- overige info....

Graag jullie reactie.

Groeten,
Niek

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-11-2010 18:08 #97844 door
Beantwoord door in topic Informatie over LPG gevraagd!!!
Beste Niek,

Zelf geen ervaringen met het - laten - (red) inbouwen van een lpg installatie. Ik heb het zelf gedaan.

Wellicht handig om te vermelden in welke regio je woont. Op diverse fora hoor ik goede verhalen over Mandiger te Eindhoven.

Klepzetels zou ik (nog) niets aan doen. Ze slijten wat harder dan normaal. Zodra het hinderlijk wordt, kan je er gelijk harde zetels in zetten..

Inbouwkosten verschillen van 800 - 1500euro. Hieraan zie je dan ook wel vaak de kwaliteit van het afwerken..

Gr Boele

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2010 14:45 #97867 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Informatie over LPG gevraagd!!!
Verbruik is ergens tussen de 1 op 7 en 1 op 8,5 afhankelijk van rijstijl, buitenweg of stadskilometers. Je kunt je carburateur gewoon behouden, er komt tussen de carb en het luchtfilter een gasmengstuk. (Ik weer alleen niet of er gasmengstukken te krijgen zijn voor je Weber?)

Mijn zoon heeft laatst voor 900 euro een complete installatie laten inbouwen in zijn 142. Er zijn zoals Boele zegt vele goede inbouwers, dus even kijken naar je regio!

En zoals Boele zegt: klepzittingen kun je laten doen tegen de tijd dat ze problemen gaan geven, dat kost hetzelfde. Zeker bij een kop die al behoorlijk wat kilometers op (loodhoudende-) benzine heeft gedaan, gaat het slijten niet zo snel.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Niek Rademaker (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-11-2010 17:09 #97868 door Niek Rademaker (GAST)
Beantwoord door Niek Rademaker (GAST) in topic Informatie over LPG gevraagd!!!
Hallo!!!

Bedankt voor de reacties!

Ik kom uit Zeeland. Weet iemand iets in de buurt? En hoelang duurt het inbouwen? (dag of dagen werk? > kan ik er op blijven wachten en zelf zien)

Ik vind het ook belangrijk dat de 'vulplug' niet zichtbaar is. Ik heb weleens ergens op een foto gezien dat het weggewerkt word achter een reflector. Dat vond ik wel een mooie oplossing. Is er bekent dat iemand dit maakt?


Groeten,
Niek

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2010 17:42 #97870 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Informatie over LPG gevraagd!!!
Normaal gesproken zit de boel er in een dag in.

Ik kan geen foto's vinden van de vulnippel achter de reflector: die zijn kennelijk verloren gegaan bij het overzetten van het oude forum.

Wél heb ik gevonden dat bijv. Paul van Steijn zoiets op zijn auto had vorig jaar. Misschien kan hij je van info of foto's voorzien?
PB aan Paul: <!-- l --><a class="postlink-local" href="www.volvokv.nl/forum/ucp.php?i=pm&mode=compose&u=1764">ucp.php?i=pm&mode=compose&u=1764 (en dan hopen dat hij z'n PB's leest!)

Ikzelf heb bij mijn 144 de lpg dop gecamoufleerd door er een plaatje met NL op te lijmen. (De vorige eigenaar had de vulplug naast het rechterachterlicht laten plaatsen!)







Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2010 18:08 #97872 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Informatie over LPG gevraagd!!!
als je in forum zoekt naar "gasinstallatie en gasmeter", en je klikt daarna op
het bericht van Vincent Kroese, dan vindt je daar nog wel een foto van AM waar
lpg vuldop verscholen zit achter de reflector

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2010 19:25 #97874 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Informatie over LPG gevraagd!!!
voor de tank zijn er verschillende mogelijkheden (ik ga er even vanuit dat je een sedan hebt):
-in de vorm van een wiel op, en in, de plaats van je reservewiel,
-cilindrisch op de achteras tegen de rugleuning van de achterbank,
-een "korte-dikke" tank in de lengterichting geplaatst aan de rechterkant in de kofferbak.

de tweede optie komt het meest voor en is waarschijnlijk ook de beste: niet te veel ruimteverlies in de kofferbak en, belangrijker nog: het gewicht zo ver mogelijk naar voren.

ook voor een Weber zijn er gewoon gasmengstukken verkrijgbaar; deze worden in het luchtfilter geplaatst; ik heb dit zelf ook in m'n 145 en dat bevalt prima.
in m'n Ama heb ik de lpg-instalatie er destijds door Allround in Spijkenisse naar volle tevredenheid, en betaalbaar, in laten zetten.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2010 20:52 #97876 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Informatie over LPG gevraagd!!!
nog een andere mogelijkheid is de cylindervormige tank in de ronding vd
kofferbak te leggen, foto daarvan is te vinden bij

welke LPG tank voor amazone

en ook foto van zo'n tank die tegen rugleuning van achterbank geplaatst is,

+ wat commentaar bij deze plaatsingen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.