145 Start/loopt niet op LPG
- Mats Boswijk (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-10-2010 14:45 #97258
door Mats Boswijk (GAST)
Groet Mats
145 Start/loopt niet op LPG is gemaakt door Mats Boswijk (GAST)
Ik haak even in in deze discussie, want ik loop ineens tegen hetzelfde probleem aan.
Een vriend van me heeft een 145 gekocht en we zijn bezig om hem door de apk te krijgen.
De b20 liep elke keer prima op gas, en van het ene op het andere moment niet meer. Op benzine heeft ie volgens mij al lang niet meer gelopen, want de benzinepomp doet niks. Los van dat we hem uiteindelijk wel op benzine weer lopend willen krijgen, vind ik het zo'n gek gebeuren. De gas menger slaat aan, er zit nog gas in de tank, andere bougies erin gedaan, alle vonken, met geen vinger aan de ontsteking gezeten.
Nou ben ik verre van een expert op dit gebied, maar ik heb niet echt een idee wat de beste eerste stap zou zijn.
De auto staat binnen, droog, dus vocht lijkt me niet het probleem.
Een vriend van me heeft een 145 gekocht en we zijn bezig om hem door de apk te krijgen.
De b20 liep elke keer prima op gas, en van het ene op het andere moment niet meer. Op benzine heeft ie volgens mij al lang niet meer gelopen, want de benzinepomp doet niks. Los van dat we hem uiteindelijk wel op benzine weer lopend willen krijgen, vind ik het zo'n gek gebeuren. De gas menger slaat aan, er zit nog gas in de tank, andere bougies erin gedaan, alle vonken, met geen vinger aan de ontsteking gezeten.
Nou ben ik verre van een expert op dit gebied, maar ik heb niet echt een idee wat de beste eerste stap zou zijn.
De auto staat binnen, droog, dus vocht lijkt me niet het probleem.
Groet Mats
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24-10-2010 15:09 #97259
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 145 Start/loopt niet op LPG
Heb het onderwerp even gesplitst en een nieuwe aangemaakt.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
24-10-2010 15:17 #97262
door Lars Rengersen
Ik zou het zoeken in de toevoer van LPG.
Gaan bij het aanzetten van het contact beide LPG kleppen (aan tank en voor verdamper) even open?
Ik vermoed dat door een los contact een van beide gesloten blijft.
Je kunt dit horen of eventueel met een lampje kijken of ze even stroom krijgen.
Naast een los contact kan ook nog het relais wat dit regelt defect zijn.
Gaan bij het aanzetten van het contact beide LPG kleppen (aan tank en voor verdamper) even open?
Ik vermoed dat door een los contact een van beide gesloten blijft.
Je kunt dit horen of eventueel met een lampje kijken of ze even stroom krijgen.
Naast een los contact kan ook nog het relais wat dit regelt defect zijn.
24-10-2010 15:30 #97264
door Mats Boswijk (GAST)
Groet Mats
Beantwoord door Mats Boswijk (GAST) in topic 145 Start/loopt niet op LPG
De verdamper werkt, er komt lpg in de luchtfilter en dus in de carburateur...
Groet Mats
25-10-2010 11:12 #97298
door Lars Rengersen
LPG in luchtfilter?
Wat voor 145 is het dan? Eentje met een B20E motor?
Hoe heb je vastgesteld dat er daadwerkelijk LPG stroomt?
Probeer net als Rob anders nog eens andere bougies en vervangen van ontstekingsdelen (contactpuntjes, rotor, verdeelkap, bougiekabels).
Wat voor 145 is het dan? Eentje met een B20E motor?
Hoe heb je vastgesteld dat er daadwerkelijk LPG stroomt?
Probeer net als Rob anders nog eens andere bougies en vervangen van ontstekingsdelen (contactpuntjes, rotor, verdeelkap, bougiekabels).
25-10-2010 11:30 #97299
door Mats Boswijk (GAST)
In de luchtfilter ik bedoel natuurlijk in het gasmengstuk. Ik heb de toevoerslang los gehad, en er komt zeker gas uit/in het mengstuk terecht.
Ik heb de bougies uit mijn amazon (b20) in het blok van de 145 gehad, zonder succes.
Volgende stap dan maar meer van de ontsteking overzetten. Daar zat bij Rob ook de oplossing tenslotte.
To be continued...
Groet Mats
Ik heb de bougies uit mijn amazon (b20) in het blok van de 145 gehad, zonder succes.
Volgende stap dan maar meer van de ontsteking overzetten. Daar zat bij Rob ook de oplossing tenslotte.
To be continued...
Groet Mats
- Frans Lotty
- Premium lid
-
Minder
Meer
25-10-2010 17:42 #97321
door Frans Lotty
Beantwoord door Frans Lotty in topic 145 Start/loopt niet op LPG
Ik heb een keer meegemaakt dat er uit de verdamper wel LPG kwam maar veel te weinig! De verdamper was toen stuk!
Als je wel een vonk hebt is dat het enige wat ik kan verzinnen, misschien een leen verdamper gebruiken om te kijken of het met een andere wel werkt?
Als je wel een vonk hebt is dat het enige wat ik kan verzinnen, misschien een leen verdamper gebruiken om te kijken of het met een andere wel werkt?
25-10-2010 22:26 #97348
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 145 Start/loopt niet op LPG
Preventief onderhoud en een schematisch-logische benadering is hier benodigd, niet zo maar wat vervangen... dus 1.check benzine/LPG stroom controleer het gasmengstuk (soort douche) of alle gaatjes schoon zijn en vervang de benzinepomp.
Als hij op benzine dan vlot start weet je genoeg. zo niet ->
Bougies checken en bij twijfel nieuwe monteren 3. contacpunten & ontsteking checken enz enz.
Werkt altijd !
Ed
Als hij op benzine dan vlot start weet je genoeg. zo niet ->
Bougies checken en bij twijfel nieuwe monteren 3. contacpunten & ontsteking checken enz enz.
Werkt altijd !
Ed
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
30-12-2010 12:58 #99164
door Mats Boswijk (GAST)
Groet Mats
De 145 loopt weer goed op lpg. Ook op benzine, maar net echt soepel. Helaas was ik zelf niet bij het daadwerkelijk oplossen van de problemen aanwezig.
Uiteindelijk bleek het probleem een kabelbreuk te zijn (aansturing van gastoevoer).
Overigens hebben we wel preventief alle brandstofslangen/bougies/bougiekabels en diverse electrische bedrading vervangen.
Dank voor het meedenken.
Uiteindelijk bleek het probleem een kabelbreuk te zijn (aansturing van gastoevoer).
Overigens hebben we wel preventief alle brandstofslangen/bougies/bougiekabels en diverse electrische bedrading vervangen.
Dank voor het meedenken.
Groet Mats