CO en verbruik

Lees meer
13-10-2010 09:45 #96888 door Rob Spoon
CO en verbruik is gemaakt door Rob Spoon
Mijn 145 is net weer goedgekeurd. Niet echt een verrassing, maar toch prettig. De keurmeester merkte op dat het CO precentage erg laag stond. De LPG installatie is in juni bij ABK in Alkmaar afgesteld.
Vraag is hoe CO percentage en verbruik zich verhouden. Ik heb op de snelweg, max. 120 rijdend een verbruik van 1:7. Of als het tegen zit wat lager. Het is een B20A motor, omgebouwd naar injectiesysteem. CO was 0,09 op de meter, als ik het goed gezien heb.
Zou het verbruik lager worden als het CO wat hoger afgesteld wordt?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-10-2010 10:33 #96889 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic CO en verbruik
Mijn verbruik op lpg met een 145e automaat ligt tussen de 6,5 en 7. na een afstelling aan een kast kan ik steevast de afstelling weer rijker zetten omdat ik te weinig vermogen heb op toeren (tenminste dat vind ik).
Je kan de huidige afstelling merken en vervolgens met de trial en error methode de afstelling in de praktijk uit gaan proberen.
Mijn amazon deed op benzine 1:12 en op gas wil ik het niet meer weten. ;) Ik gebruik daar ook de bovenstaande 'op het gevoel' methode en de laatste controle aan een kast gaf waarde's aan die binnen de range lagen.

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Daniël Rahakbau (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
26-11-2010 22:12 #98327 door Daniël Rahakbau (GAST)
Beantwoord door Daniël Rahakbau (GAST) in topic CO en verbruik
ik heb mijn 145, B20A, 1972, bij GMS in Alkmaar afgesteld en rij (stad en snelweg) sindsdien gemiddeld 1:10 :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • 11654-dummy
  • 11654-dummy's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Lees meer
27-11-2010 11:22 #98336 door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic CO en verbruik
Ik heb een amazon 122s met een B18B met dubbele su's. Op gas loopt die op de snel weg met gemiddeld 120 km 1 op 9. Toch heb ik het geheel op gevoel afgesteld en kijk ik via de kast dan komt de CO uit op 2,5%.
Dus gewoon op gevoel afstemmen en zeker niet te zuinig afstellen dat is ook niet goed voor de kleppen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-11-2010 23:25 #98360 door
Beantwoord door in topic CO en verbruik

"C. Visser" schreef:
Ik heb een amazon 122s met een B18B met dubbele su's. Op gas loopt die op de snel weg met gemiddeld 120 km 1 op 9. Toch heb ik het geheel op gevoel afgesteld en kijk ik via de kast dan komt de CO uit op 2,5%.
Dus gewoon op gevoel afstemmen en zeker niet te zuinig afstellen dat is ook niet goed voor de kleppen.


Test je dan het CO op stationair loop? Of bij bijv 4000rpm?

Mijn 1800 stond bij CO stationair rond de 1%, en bij 4000rpm op 1,9% Kan een stuk terugdraaien, maar zo trekt ie als een beer en 1:9 op LPG kan ik mee leven icm sportief rijgedrag.

Beste is natuurlijk op een rollenbank, alleen dat is wel een kostbaar grapje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.