doorspoelen koelsysteem.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-03-2008 10:42 #50519 door
doorspoelen koelsysteem. is gemaakt door
<p>Ik heb toch nog een onduidelijkheid over het doorspoelen van het koelsysteem, ondanks de vele aandacht die er al op dit forum aan besteed is. </p><p>Vanwege een lekke kachelkraan heb ik de kachelkraan en de verwarming en de betrokken slangen er allemaal uitgehaald. De aftapplug onderaan het blok (b18) staat open en de koelvloeistof heb ik opgevangen. Ik heb besloten om het systeem nu ook maar " door te spoelen". Op dit forum saat soms "systeem even doorspoelen". Maar hoe doe ik dat nu het slimst dat zodat ik echt allss heb doorgespoeld? De tuinslang in de radiator zetten of in de bovenste radiatorslang? </p><p>Alvast bedankt</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2008 10:52 #88585 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic doorspoelen koelsysteem.
<p>Daar wordt inderdaad makkelijk over gesproken.Het is zo dat er altijd een paar liter in het motorblok achterblijft en waar laat je bij het doorspoelen lles wat er uit komt.Dat water is vermengd met anti vries en mag niet in het milieu komen.Je kunt wel de radiateur apart doorspoelen.Dan is die schoon.Verder zoveel mogelijk uit de motor laten lopen en dan nieuwe koelvloeistof er in doen.</p><p> </p><p>niek de boer</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.