motor ontkoppel niet volledig

  • Rian van Ginneken (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
13-03-2008 20:41 #50516 door Rian van Ginneken (GAST)
motor ontkoppel niet volledig is gemaakt door Rian van Ginneken (GAST)
<font face="Arial"><p>Help....ik heb een amazone uit 1969, met een B20A motor. Doordat ik last had van een ernstig slippende koppeling is de de koppelingsplaat, de drukgroep en de stukgelopen toplager vervangen. Maar&hellip;.nu ontkoppeld hij niet helemaal meer. Het was wel opgevallen dat de vingers van de nwe drukgroep verder uitstaken dan de oude??? Wie heeft dit al eens gehad of weet wat er aan de hand is??</p></font>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
13-03-2008 21:00 #88607 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic motor ontkoppel niet volledig
<p>Dat de drukgroepvingers meer uitsteken kan zijn doordat er nu meer koppelingsvoering op de plaat zit. Je kan de koppelingsstift bij de bak verstellen.</p><p>Het kan ook zijn dat een ander druklager is gebruikt die wat breder is. Er zijn 2 types. Als verstellen niet lukt zal het boeltje weer uit elkaar moeten.</p><p>Zit er per ongeluk geen lucht in het het koppelinssysteem? Of te weinig remolie?</p>

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2008 21:17 #88606 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic motor ontkoppel niet volledig
<p>Marcel zit op het goede spoor maar een amazon uit 1969 heeft een koppelings kabel, deze zal opnieuw afgesteld moeten worden, hopelijk is dan het euvel verholpen.</p><p>Kees Vos Bennekom</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Rian van Ginneken (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
13-03-2008 21:38 #88605 door Rian van Ginneken (GAST)
Beantwoord door Rian van Ginneken (GAST) in topic motor ontkoppel niet volledig
<p>bedankt voor de snelle reacties...Bij het VOD heb ik een koppelingsset met druklager gehaald voor een B18/B20 (80271263), volgens mij zou de druklager dan goed moeten zijn. Ik kan morgen pas uitzoeken of de druklager die erin is gegaan breder is (zijn dat millimeters)...het hele boeltje ligt overigens alweer uit elkaar....dus dat scheelt dan weer..Wat bedoel je precies met de koppelingsstift, marcel?</p><p>Kees, drie maanden geleden is de koppelingskabel al vervangen, met rubber blokje, ertussen. </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2008 22:17 #88604 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic motor ontkoppel niet volledig
<p>Inderdaad moet de zaak opnieuw worden afgesteld.Waar je ook wel kans op hebt bij een 69 amazon,die een plaatstalen gaffel heeft,dat deze op het draaipunt is uitgescheurd,waardoor hij steeds verder uitscheurt en dus niet meer is te stellen.Controleer de gaffel eens zorgvuldig.Eventueel een versteviging aanbrengen.Later zijn deze inferieure gaffels vervangen door sterkere exemplaren.Ik heb dit geintje best vaak aan de hand gehad.</p><p>Marcel heeft het over een b18 amazon,die heeft een hydraulisch bediende koppeling met een drukstift.</p><p>Ik ben benieuwd wat er hand was of is.</p><p>succes niek de boer</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.