Is het afstellen van de kachelkraan mogelijk voor een Amazon

Lees meer
17-03-2008 16:11 #50506 door Ernest Zethof
beste mensen, ik heb een kachelkraan van een jaar of 3 oud. Nieuw gekocht en hij is volkomen lekvrij alleen hij heeft een eigenaardigheid. Als ik de verwarmingsschuif geheel omhoog zet, en daarmee dus de warmwater toevoer naar de kachelradiator afsluit, laat hij toch nog steeds wat warm koelwater door en warmt mijn interieur dus op. Als de motor op bedrijfstemperatuur gekomen is, kan ik middels een aantal keren verwoed het schuifje omhoog en naar beneden bewegen als nog de doorvoer afsluiten en koelt het weer langzaam af in mijn interieur. De kabel van de bedieningsschuif staat ook goed afgesteld ! in de winter geen ramp, maar zomers eerst 5 minuten de kachel aan voordat hij afsluitbaar is, is toch wel wat warm. Nu kreeg ik de tip dat je de mechanische klep, die in de kachelkraan zit, kunt afstellen met het schroefje. Is dit juist en kan ik daar zomaar aan draaien ? Er zit een lakzegel op en bij mij betekend dit afblijven. Wie heeft een tip of kan ik er gewoon wat aan draaien en zien wat er gebeurd of gaat hij dan lekken o.i.d.. Graag jullie tips !!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-03-2008 17:38 #88640 door 09664-dummy
<p>Hallo Ernest, Ik heb dan wel geen amazon maar een P1800, maar ik denk dat je de instelling van de kachelkraan op dezelfde manier kunt afstellen. De bedienings kabel van de kachelkraan bij de kraan zijde, de beugel die over de buitenkabel geklemd zit en de buiten kabel in de juiste positie houdt, los maken. De hefboom in de koudstand zetten, de kachelkraan met de hand geheel dicht zetten.dan de buitenkabel dmv het beugeltje weer fixeeren met het bevestigingspunt en klaar is kees. Even controleren of de kraan inderdaad goed dichtgezet wordt. Eventueel de hefboom een fractie voor de eindstand aan de koude zijde zetten, zodat de kachelkraan werkelijk goed gesloten word. succes.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.