koelvloeistof

Lees meer
18-06-2008 12:16 #50312 door René Minnebo
koelvloeistof is gemaakt door René Minnebo
<p>Ik ben wat koelwater en kachelslangen van mijn combi aan het vervangen en kwam tot de ontdekking dat er geen koelvloeistof in zit maar gewoon water. Nu is het zo dat ik mijn thermostaathuis loshaalde en deze zat vol met witte drab (kalk aanslag) ook de thermostaat zelf. Ik heb deze in een pannetje met huishoud azijn gedaan. Later zal blijken of de thermostaat het nog doet maar dat is een zorg voor later. Wat mij meer zorgen baart is de rest van het blok, zal dit ook vol zitten met drab zo ook de radiateur en kachel. Is er een middel om de motor inwendig te reinigen met bijvoorbeeld azijn of zeggen jullie zo laten en tijdens het rijden de kilometers de temperatuur in de gaten houden.</p><p> </p><p>De auto is in restauratie en er is nog niet mee gereden na aanschaf, ik zit in de afbouwfase echter de motorruimte is nog zoals het is vandaar.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2008 14:45 #89371 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic koelvloeistof
Spoel de boel eerst heel uitgebreid door met een tuinslang. Hang de slang omstebeurt in alle koelwaterslang aansluitingen en flush het van boven naar beneden en van beneden naar boven om alle losse troep te verwijderen. Daarna het koelsysteem vullen met 50/50 schoonmaakazijn/water liefst zo heet mogelijk. Laat 24 uur staan en flush opnieuw met tuinslang zoals hierboven. Eventueel herhalen, en vervang die thermostaat kost maar een paar euri.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-06-2008 17:49 #89370 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic koelvloeistof
<p>Hoi Peter,</p><p> </p><p>Die Thermostaat maak ik me niet druk om, alleen blijft er in het blok geen troep/drap achter die later koelingsproblemen kan veroorzaken. Er zit zag ik wel een aftapkraan aan het onderblok dat is weer een voordeel voor het aftappen van de door jou geadviseerde spoelprogramma. Is dit eigen ervaring en heeft het bij jou goed gewerkt.</p><p> </p><p>Gr Rene</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-06-2008 09:08 #89369 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic koelvloeistof
<p>Ik heb het bij verschillende auto's gedaan en sta elke ker weer verbaast hoeveel troep eruit komt. Je kan ook ipv schoonmaakazijn een speciale ontkalker bij de automaterialen zaak kopen. Daar rij je een paar honderd km mee rond voordat je hem weer uitgebreid flusht. Je kan alleen zekerheid krijgen wat verstoppingen betreft door de kop en vriespluggen te verwijderen om de koelkanalen te controleren. Afvullen met of gedestilleerd water en koelvloeistof of goed doorgekookt water en koelvloeistof. Dit om nwe kalkvorming te voorkomen. Voor goed onderhoud moet je eigenlijk elke 2 jaar de koelvloeistof aftappen en vernieuwen. Succes,</p><p>Peter.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.