Koelsysteem reinigen

  • Frans Geijlvoet (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-10-2008 09:19 #50106 door Frans Geijlvoet (GAST)
Koelsysteem reinigen is gemaakt door Frans Geijlvoet (GAST)
Ik wil het koelsysteem schoonmaken van mijn Amazon 1966. Ik lees verschilende dingen op dit forum: gewoon spoelen met water, water met soda gebruiken, juist geen reinigingsmiddelen gebruiken (je weet nooit wat je losmaakt) en zelfs heb iemand gesproken die het systeem met schoonmaakazijn vulde, een uurtje of twee rondreed en daarna spoelde. Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb namelijk geen zin om voor onverwachte problemen te komen staan. Ik dacht zelf aan een reinigingsmiddel uit de autoshop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Kruiswijk (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
26-10-2008 11:47 #90229 door Peter Kruiswijk (GAST)
Beantwoord door Peter Kruiswijk (GAST) in topic Koelsysteem reinigen
<p>Hallo Frans, je kan inderdaad het proberen met ontkalker zoals azijn. de vraag is alleen heeft dit wel nut. gezien de leeftijd van je amazon lijkt het mij verstandiger om een nieuwkoelblok te monteren voordat het nog meer geld gaat kosten. als je een ontkalkings middel wilt gebruiken vul dan hier het koelsysteem mee, laat het een uurtje of 4 staan en spoel het systeem goed door met water. Motor niet laten draaien. mogelijk gaan de kanalen in je radiateur verstopt zitten met kalk brokken vandaar mijn advies vernieuwe.</p><p> </p><p>succes peter</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.