Radiator overstroomt

Lees meer
26-12-2008 10:49 #50000 door Lars Rengersen
Radiator overstroomt is gemaakt door Lars Rengersen
<p>De radiator van mijn Amazon B18 heeft de neiging om te overstromen.</p><p>Het is het type met expansievat. Hij perst het gewoon tussen de dop van de radiator door. Ik heb er al een andere dop op gedaan en een extra rubber onder de dop gedaan, maar dat helpt niet. Het vreemde is dat de radiator echt ver leegloopt.</p><p>De temperatuur van de motor blijft gewoon normaal.</p><p>Iemand een suggestie van wat de oorzaak zou kunnen zijn? En waar de oplossing gezocht kan worden?</p><p>Alvast bedankt,</p><p>Groeten Lars</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-12-2008 12:33 #90735 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Radiator overstroomt
<p>Die doppen zijn een ramp als ze eenmaal niet dicht zijn. Je kunt proberen om de lipjes van de dop met een waterpomptang terug te knijpen zodat hij beter aansluit. Extra rubber werkt m.i. nooit goed. </p><p>Als hij blijft lekken, vrees ik dat je een lekke koppakking hebt. Dan blaast een uitlaatpoort in een koelwateropening.</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-12-2008 21:01 #90734 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Radiator overstroomt
Ik ben het met Tom eens, dat waarschijnlijk je een lekke koppakking hebt, waardoor druk in je koelsysteem geblazen wordt. maar dan is het vreemd dat je temperatuur niet oploopt. Wat ook nog zou kunnen is dat de thermostaat niet goed of soms niet goed open gaat, dus kapot is. Dit zou ik eerst proberen omdat dat voor een tientje te regelen is. groet, Ronald

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-12-2008 23:58 #90733 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Radiator overstroomt
<p>Hoi Lars;</p><p>Ik heb het idee dat de slang naar het expasievat verstopt zit, of de flens van de radiateur is vervormd (dubbel rubber bijv?) zodat de dop niet afsluit of allebei de doppen/rubbers sluiten niet goed af. Als er teveel druk onstaat hoort dat via het expansievat te verdwijnen en niet via de radiateur. Kijk ook de dop van het expansievat na en het gaatje van de overloop onder de dop. Het lijkt me dat je het in bovenstaande moet zoeken. Succes!</p><p>Peter</p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-12-2008 08:33 #90732 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Radiator overstroomt
<p>Bedankt voor het meedenken en jullie suggesties. Afgelopen weekend ben ik weer even met de Amazon bezig geweest. Ik heb de slang naar het expansivat gecontroleerd en doorgeblazen. Daarnaast heb ik een nieuwe dop gekocht en erop gezet. Dit lijkt te werken.</p><p>Er borrelt geen lucht uit het koelsysteem, dus een lekke koppakking is het wellicht (hopelijk) niet.</p><p>Een nieuwe thermostaat heb ik ook al klaarliggen, mocht hij toch nog weer gaan lekken/overstromen, dan probeer ik dat eerst ook nog.</p><p>Groeten Lars</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.