Koelvloeistof, teveel?

  • Jos Klaassens (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
26-12-2008 12:25 #49999 door Jos Klaassens (GAST)
Koelvloeistof, teveel? is gemaakt door Jos Klaassens (GAST)
Amazon met B18 motor en radiator zonder expansievat. Het deel in de radiator boven de lamellen is het expansiedeel, heb ik mij laten vertellen. Vrij regelmatig heb ik altijd wat koelvloeistof moeten bijvullen tot de lamellen weer onder stonden.
Maar sinds een aantal maanden, ik meen na de laatste servicebeurt, hoef ik nooit meer bij te vullen. Wat mij dan echter verbaast, vergeleken met de situatie vroeger, is dat de radiator helemaal gevuld is en het niveau van de koelvloeistof tot aan de vulopening komt. Het expansiedeel is nu dus ook altijd helemaal gevuld, i.t.t. vroeger. Bij koude en warme motor.
Toch maar eens langs de garage gaan of is het prima zo?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-12-2008 13:50 #90739 door Theo Geurts
Beantwoord door Theo Geurts in topic Koelvloeistof, teveel?
<p>Hallo Jos</p><p>Bij mijn amazon zonder exspansievat staat de koelvloeistof altijd tot aan de radiatordop</p><p>en dat heeft nog nooit problemen opgeleverd,ik hoef hem ook nooit bij te vullen</p><p>groet Theo Geurts.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-12-2008 20:56 #90738 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Koelvloeistof, teveel?
De radiator hoort tot de vuldop gevuld te zijn. In de zomer tijdens file rijden kan het dan gebeuren dat de radiator via het het expansieleidinkje koelvloeistof loost. Dan moet je dus weer iets bijvullen als ie koud is. Groet, Ronald

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jos Klaassens (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
26-12-2008 22:32 #90737 door Jos Klaassens (GAST)
Beantwoord door Jos Klaassens (GAST) in topic Koelvloeistof, teveel?
Bedankt voor de reacties. Schijnt dus eindelijk bij mij in de normale toestand te verkeren. Ach ja, die Amazons worden blijkbaar in de loop der jaren steeds beter nadat ze echt goed ingereden zijn en de kinderziektes voorbij. De mijne heeft dus nu na 41 jaar, heb hem zelf pas sinds bijna 4 jaar, eindelijk dat stadium bereikt <g>.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jos Klaassens (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
26-12-2008 22:46 #90736 door Jos Klaassens (GAST)
Beantwoord door Jos Klaassens (GAST) in topic Koelvloeistof, teveel?
Bedankt voor de reacties. Schijnt dus eindelijk bij mij in de normale toestand te verkeren. Ach ja, die Amazons worden blijkbaar in de loop der jaren steeds beter nadat ze echt goed ingereden zijn en de kinderziektes voorbij. De mijne heeft dus nu na 41 jaar, heb hem zelf pas sinds bijna 4 jaar, eindelijk dat stadium bereikt <g>.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.