rad.slangen

Lees meer
08-02-2010 23:35 #49234 door Frans Pars (GAST)
rad.slangen is gemaakt door Frans Pars (GAST)
<p>eveneen vraag heb wat koelvloeistof lekkage bij de radiatorslangen die naar de bovenkant van het motorblok loopt</p><p> en de rad. slang die uit de zijkant van het motorblok komt,</p><p>het lijkt erop dat hier ook rubberen ringen/pakkingen worden gebruikt (dus om de metalen "buizen" uit het motorblok waar de slangen om heen zitten) klopt dit? ze zijn nu zover ik kan zien geheel op</p><p> en weet iemand wat dan de bestelnummers bij de VOD zijn want ik kan niks vinden?</p><p>het gaat om een open systeem van een amazon 122S uit 1966?</p><p>thanks!~</p><p>groet</p><p>frans </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2010 10:21 #94542 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic rad.slangen
<p>normaal gesproken zitten alle slangen gewoon op de metalen aansluitingen ("buizen") geschoven en worden ze op hun plaats gehouden door een slangklem. hier hoort voor de rest niks tussen te zitten! </p><p>als dat wel het geval is dan zijn mogelijk niet de goede maat slangen (te grote diameter) gebruikt en is de extra rubberring als opvulling gebruikt. lekkage zoals je nu hebt lijkt me dan niet vreemd.</p><p>ik adviseer je om nieuwe slangen van de juiste maat te monteren en die rubber opvulringen te vergeten. </p>

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2010 12:09 #94541 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic rad.slangen
Frans bedoelt waarschijnlijk de stalen leiding die bij de waterpomp d'r uit komt en onder het spruitstuk naar achter gaat. Vanuit je waterpomp is de afdichting gerealiseerd met een rubber ring. De aansluiting van de radiateur aan de onderkant zit op zo'n zelfde manier alleen is de buis wat dikker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2010 13:38 #94540 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic rad.slangen
<p><em></em></p><p><em>"het lijkt erop dat hier ook rubberen ringen/pakkingen worden gebruikt (dus om de metalen "buizen" uit het motorblok waar de slangen om heen zitten)"</em></p><p>de tekst is op verschillende manieren te lezen, maar ik denk dat je gelijk hebt Ren&eacute;!</p>

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2010 14:39 #94539 door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic rad.slangen
<p>Hallo Hans en Ren&eacute;</p><p>dank voor jullie snelle reactie, sorry voor de onduidelijkheid nu ik het leesi s het voor meedere uitleg vatbaar, maar het gaat om de rubberen slangen die Hans beschrijft.</p><p>ik ga nieuwe slangen monteren want het lijkt mij ook al dat het niet helemaal de bedoeling is dat er met opvul ringen zou gewerkt moeten worden met koelvloeistof slangen toch???</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2010 15:59 #94538 door Frans Lotty
Beantwoord door Frans Lotty in topic rad.slangen
Beste Frans,

Even voor de duidelijkheid, de stangen die de waterpomp IN gaan HEBBEN rubberen ringen aan deze kant.
Aan de andere kant waar de slangen op deze pijp zitten zit ALLEEN de slang op de pijp aangesloten, dus geen rubberen ringen.
De rubberen ringen op de pijpen aan de kant van de waterpomp moeten erop zitten. Deze ringen zitten in het pakking setje van de waterpomp en zijn bij sommige handelaren ook los te koop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2010 22:11 #94537 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic rad.slangen
Even voor de duidelijkheid, de stangen waar Frans het over heeft zijn natuurlijk geen stangen maar pijpen.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.