Thermostaat ?

Lees meer
20-07-2010 18:16 #48886 door Jan Dragt
Thermostaat ? is gemaakt door Jan Dragt
<p>Nadat ik eindelijk na veel geploeter de de 2 slangen heb vervangen die van achter het motorblok (B20F) naar de kachel lopen, doet zich de volgende vreemde situatie voor. Als de motor op temperatuur komt, loopt de naald van de temperatuurmeter tot in het oranje vlak, blijft daar enige tijd op staan en zakt na verloop van tijd weer tot normale waarden en houdt die verder aan. Voorheen had ik dt probleem niet.</p><p>Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn?</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-07-2010 19:23 #96030 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Thermostaat ?
er van uitgaande dat de slangen niet zijn omgedraaid blijft over dat er lucht in het systeem is gekomen dus goed onluchten bij het hoogste punt , en dat zijn vaak de kachelslangen , bij het ontluchten de kachel vol open voor de doorstroming.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-07-2010 08:08 #96029 door
Beantwoord door in topic Thermostaat ?
<p>Hoe het kan dat deze situatie ineens verandert is zou ik niet kunnen zeggen. Het kan in ieder geval geen kwaad en mijn mazon en pv hebben dit ook. Op zich is het ook wel mooi om te zien dat het temperatuurverloop zo loopt, want het geeft aan dat de thermostaat goed zijn werk doet en bij een bepaalde temperatuur opent. Wanneer de golf van kouder water door de motor mag gaan stromen, loopt de temperatuur terug.</p><p>Ik zou je er in ieder geval maar niet te druk om maken.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-07-2010 09:45 #96028 door Jan Dragt
Beantwoord door Jan Dragt in topic Thermostaat ?
<p>@Rene en JanDirk</p><p>Bedankt voor de informatie. Ik bedacht me na het lezen van het advies van Rene dat ik idd niet ontlucht had, bovendien had ik tijdens het draaien van de motor de kachel niet opengezet (daar denk je niet aan met deze temperaturen). </p><p>Ga vandaag e.e.a. maar eens aanpakken.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-07-2010 17:20 #96027 door Jan Dragt
Beantwoord door Jan Dragt in topic Thermostaat ?
<p>Heb vanmorgen zo veel als mogelijk lucht uit het koelssyeem laten ontsnappen, en de motor een tijdje laten draaien met de kachel volledig open. Wat een hitte, maar het probleem is daardoor wel verholpen!</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.